• Anonym

Hur sätter man in en vagiator?

Pinsam fråga. Jag ska använda ett läkemedel som heter Progesteron och som är i form av vagitorier. Jag har aldrig använt tampong och känner mig vilsen nu. Hur gör man för att sätta in dessa i underlivet? Kan man göra fel? Hur gör man? HJÄLP!

• Svar på tråden Hur sätter man in en vagiator?
  • Anonym

Bara att peta in den så långt du kan.

• satakatse

trycker in dem med pekfingret... eller långfinger... den kan inte hamna vilse...

Stör det dig att jag har stavat fel? KOM ÖVER DET! Allt jag läser är fan felstavat..
  • Anonym (Muu)

Det brukar stå utförliga beskrivningar på förpackningarna.
    vet inte hur det är med just den men jag fick använda vagitorier när jag hade svamp en gång, då lade jag mig i sängen på sidan med ena benet uppåt och förde in vagitoriern i slidan med hjälp av en plastpinne som fanns med.
    Dem är smigiga så det borde inte vara nå problem.
    Lyckatill!

• Anonym

Tack för era svar.

Det finns ingen bipacksedel med i förpackningen och det finns ingen att få tag på via nätet heller.

Det är alltså bara att köra in den? Den kan inte hamna fel, för långt in eller för kort in?

• Anonym
    Anonym skrev 2010-02-04 08:58:08 följande:
    Tack för era svar.Det finns ingen bipacksedel med i förpackningen och det finns ingen att få tag på via nätet heller. Det är alltså bara att köra in den? Den kan inte hamna fel, för långt in eller för kort in?
    Nje den kan inte hamna fel. Hellre för långt in än för kort.
  • satakatse

kör in bara så långt du kan... och neee, enda andra hål i storkek man kan trycka in något i är den du gör tvåan med... så de är ingen fara

Stör det dig att jag har stavat fel? KOM ÖVER DET! Allt jag läser är fan felstavat..
  • Anonym

Okej, har man bara två hål att välja mellan ska det väl gå bra
    Och kan man inte göra fel, så kommer nog detta att gå.
    Tack för era svar!

• satakatse
    Anonym skrev 2010-02-04 10:17:58 följande:
    Okej, har man bara två hål att välja mellan ska det väl gå bra Och kan man inte göra fel, så kommer nog detta att gå. Tack för era svar!
    *Skratt* jag tror på helt klart att den inte kan hamna vilse
  • Anonym

Men det kan va smart att sitta eller ligga en stund efteråt så att den håller sig kvar där inne, när den löser upp sig så blir den hal och vill glida ut.

• Anonym

Tack för alla tips .... det gick fint att sätta in den.
    Jag peta in den så långt jag kunde, sen knep jag ihop och gick till sängen.
    La mig ned en stund, och kunde pusta ut.
    Men jösses vad kladdigt. Känns som allt runnit ur och hamnat i trosskyddet ju.

• 2små2stora

Oftast rekommenderar de att man ska sätta in de på kvällen just för att man ligger ned under en långtid så att inte allt rinner ut.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Anonym
    2små2stora skrev 2010-02-05 21:02:34 följande:
    Oftast rekommenderar de att man ska sätta in de på kvällen just för att man ligger ned under en långtid så att inte allt rinner ut.
    Jag ska ta 3 ggr om dagen...
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-02-05 09:36:59 följande:
    Tack för alla tips .... det gick fint att sätta in den. Jag peta in den så långt jag kunde, sen knep jag ihop och gick till sängen. La mig ned en stund, och kunde pusta ut. Men jösses vad kladdigt. Känns som allt runnit ur och hamnat i trosskyddet ju.
    Ligg minst en halvtimme, gärna mer. 
    Vid tillfällen när du inte kan ligga ner (om du jobbar eller så), kan du ta vagitoriet analt istället. Dock anses verkan vara lite bättre när man tar progesteronet vagitalt. 
    Lycka till med din behandling!
    Det som rinner ut är förresten bara restprodukter, förutsatt att du ligger ner i minst en halvtimme, som sagt. Läkemedlet tas relativt snabbt upp av kroppen. 
  • 2små2stora
    Anonym skrev 2010-02-05 21:07:01 följande:
    Jag ska ta 3 ggr om dagen...
    Då är det svårt att bra ta det på natten, men ligga minst en halvtimme funkar också.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • satakatse

De som har fundera ut den där medecinen har nog tänkt att de rinner ur och säkert får den bra effekt ändå... om då inte de har tänkt sig att kvinnorna ska gå runt på händerna de dagar man tar vagiatorerna... {#lang_emotions_sunny}

Svar på tråden Hur sätter man in en vagiator?