Administratör?
Är det någon som vet hur det ligger till med jobb för administratörer? Funderar på att plugga lite, men vet inte alls hur det ser ut inom det yrket med jobb och så?
Är det någon som vet hur det ligger till med jobb för administratörer? Funderar på att plugga lite, men vet inte alls hur det ser ut inom det yrket med jobb och så?
Hej!
Det beror säkerligen på var man bor och vilken typ av administratör man vill arbeta som. Jag bor i mellersta Sverige och här verkar det finns gott om arbete både inom personal och ekonomi. Det är säkert många sökande till varje jobb men skaffar man sig utbildning och erfarenhet så har man säkert en chans. Själv håller jag på att utbilda mig inom detta område med inriktning mot personal och ekonomi, läser kurser vid sidan om mitt arbete och det är väldigt intressant!
Har du högskoleutbildning så hittar du säkert jobb men som vanlig "gymnasiekontorist" blir det nog inte så lätt att hitta något.
Det är säkert beroende på vilket jobb man söker, men jag är säker på att flera KY-utbildningar också fungerar bra =)
Tack för svar.
Ja jag har ju ingen erfarenhet, känner att jag vill byta bana nu helt enkelt. Har hittat en distans utbildning på halvtid så jag kan jobba lite med mitt vanliga jobb så länge... Det är bara på ett år på halvfart, det låter lite lite, men väldigt intressant...
Den kursen jag vill läsa är "bara" administratör... sen tänker jag att man kan bygga på när man lärt sig lite mer o vet vilken inriktning man vill köra på
=)
Det låter som en bra ide´, får man lov och fråga vilken utbildning det är?
Alltid bra med lite tips =)
Ja jag kollar ju mest runt nu, men den jag hittat är på jensen education, där fanns en hel del som va intressant... Sen vet jag ju inte hur deras utbilningar är.
Just att kunna plugga halvtid samtidigt som man jobbar är ju guld värt så man slipper ha noll i inkomst =)
Sen är ju frågan om man passar till det jobbet, det är ju svårt att veta :-S