hur funkar ratten till wii???
funderar på köpa mariokart men undrar hur ratten funkar?
styr man med ratten el måsten man trycka på några knapper? och styrpilarna på dosan?
el styr man bilen genom att vrida på endast ratten?
funderar på köpa mariokart men undrar hur ratten funkar?
styr man med ratten el måsten man trycka på några knapper? och styrpilarna på dosan?
el styr man bilen genom att vrida på endast ratten?
Kommer inte ihåg exakt men jag har för mig att man stoppar kontrollen i ratten o styr så så får man gaska men att trycka på en knapp på ratten. Länge sedan jag spela detta
ja det har jag förstått att kontrollen ska sitta i ratten.
men ska man endast styra med ratten(som du kör riktig bil) el tryka på styrpilarna?
Har för mig att man kör som en riktig bil och inte trycker mer än att gasa
Åsså B-knappen för att sabba för de övriga förstås... ;)
Mario kart är askul ;)
man kan ju köpa "pirat rattar" om man vill, spelar ingen roll alls.
Har alltid gillat nitendo. Är väldigt roligt att spela. Skulle vilja ha tagit det första nitedot.
Ja det är så himla roligt... Vad menar ni med B-knappen???? Den har jag aldrig använt....
Har haft wii så kul. Skall skaffa det igen
Såhär är det. Man sätter kontrollen i ratten förutsatt att man har en ratt man kan även vinkla kontrollen och ha händerna på kanterna (eftersom det bara följer med en ratt får resterande personer köra utan, man kan dock välja på att köra i "rattrörelser" eller med nunchucken och då använda den där joysticken till att styra) men förutsatt att man använder ratten eller rattrörelser så gasar man på 2:an och för att slänga bananskal/sköldpaddskal och liknande frammåt använder du piltangenterna frammåt eller bakåt beroende på om du vill kasta fram eller bak.