• lillamye

hur funkar ratten till wii???

funderar på köpa mariokart men undrar hur ratten funkar?

styr man med ratten el måsten man trycka på några knapper? och styrpilarna på dosan?

el styr man bilen genom att vrida på endast ratten?

• Svar på tråden hur funkar ratten till wii???
  • snoff84

Kommer inte ihåg exakt men jag har för mig att  man stoppar kontrollen i ratten o styr så så får man gaska men att trycka på en knapp på ratten. Länge sedan jag spela detta

• lillamye

ja det har jag förstått att kontrollen ska sitta i ratten.

men ska man endast styra med ratten(som du kör riktig bil) el tryka på styrpilarna?

• snoff84

Har för mig att man kör som en riktig bil och inte trycker mer än att gasa

• lillamye
    snoff84 skrev 2010-02-04 11:25:29 följande:
    Har för mig att man kör som en riktig bil och inte trycker mer än att gasa
    coolt.
  • Mooki

Åsså B-knappen för att sabba för de övriga förstås... ;)

• lillamye
    Mooki skrev 2010-02-04 12:30:55 följande:
    Åsså B-knappen för att sabba för de övriga förstås... ;)
    du menar då man kastar iväg sakerna man få i paketen
  • snoff84

Har alltid gillat nitendo. Är väldigt roligt att spela. Skulle vilja ha tagit det första nitedot.

• Ulf Harrys Farsa
    snoff84 skrev 2010-02-04 14:38:12 följande:
    Har alltid gillat nitendo. Är väldigt roligt att spela. Skulle vilja ha tagit det första nitedot.
    Vi har alla sorter (ej handhållna) här hemma ;)
  • Mooki
    lillamye skrev 2010-02-04 12:47:11 följande:
    du menar då man kastar iväg sakerna man få i paketen
    Hehe, jepp! Blev sk*tförbannad i början när man blev "utsatt" för ett sköldpaddsskal eller liknande, innan jag fattade att det gick att pesta sig tillbaka.
    Kart är bland de roligare spelen till Wii, tycker jag å frugan iaf.
    Wii + Wode => no limits...
  • FamilyFamily

Ja det är så himla roligt... Vad menar ni med B-knappen???? Den har jag aldrig använt....

• lillamye
    FamilyFamily skrev 2010-02-05 12:52:23 följande:
    Ja det är så himla roligt... Vad menar ni med B-knappen???? Den har jag aldrig använt....
    antar du kastar iväg saker på dom andra som tex äggskal mm,
  • Hannaliten
    lillamye skrev 2010-02-05 13:12:08 följande:
    antar du kastar iväg saker på dom andra som tex äggskal mm,
    Håller man dessutom in B-knappen när man ar bananskal eller sköldpadda så funkar dessa som en sköld när någon kastar grejer på dig. Super! Vi älskar Mario Kart!
  • lillamye
    Hannaliten skrev 2010-02-05 13:14:49 följande:
    Håller man dessutom in B-knappen när man ar bananskal eller sköldpadda så funkar dessa som en sköld när någon kastar grejer på dig. Super! Vi älskar Mario Kart!
    ja jag har alltid älskat mario och nu verkar det extra kul med ratten ska skaffa mig ett wii har endast gamecube och DS nu,
  • Missy M

Såhär är det. Man sätter kontrollen i ratten förutsatt att man har en ratt man kan även vinkla kontrollen och ha händerna på kanterna (eftersom det bara följer med en ratt får resterande personer köra utan, man kan dock välja på att köra i "rattrörelser" eller med nunchucken och då använda den där joysticken till att styra) men förutsatt att man använder ratten eller rattrörelser så gasar man på 2:an och för att slänga bananskal/sköldpaddskal och liknande frammåt använder du piltangenterna frammåt eller bakåt beroende på om du vill kasta fram eller bak.

BF 14 april
  • Hannaliten
    Missy M skrev 2010-02-05 19:02:40 följande:
    Såhär är det. Man sätter kontrollen i ratten förutsatt att man har en ratt man kan även vinkla kontrollen och ha händerna på kanterna (eftersom det bara följer med en ratt får resterande personer köra utan, man kan dock välja på att köra i "rattrörelser" eller med nunchucken och då använda den där joysticken till att styra) men förutsatt att man använder ratten eller rattrörelser så gasar man på 2:an och för att slänga bananskal/sköldpaddskal och liknande frammåt använder du piltangenterna frammåt eller bakåt beroende på om du vill kasta fram eller bak.
    Man kan ju också köpa extra rattar...
Svar på tråden hur funkar ratten till wii???