• Ankissen

Få bort kattkiss (och lukten!) från vagn?!?!

Idag när jag skulle gå till Ica med Ella upptäckte jag att nån katt kissat i hennes vagn. Vi har ingen egen katt men det bor en bunt i grannskapet. Vagnen har stått i vår carport eftersom förrådet där vi brukar ha den har varit igensnöat...

Så, hur får jag vagnen ren? Denna årstid när man inte har sin trädgårdsslang igång och inga direkta torkmöjligheter heller - det är ju typ svinkallt. Fan...

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Svar på tråden Få bort kattkiss (och lukten!) från vagn?!?!
  • Stor mamma

ta en sprayflaska fyll med 1 del 2 msk ättika, vatten och rengöringsmedel. Kommer lukta lite ättika men det försvinner efter en stund.

Katt och hundpisslukten försvinner som tur är

• Stor mamma

är det inga tvättbara delar då?

Om du kan knäppa lös o slänga in i maskinen.

• Ankissen

Tack för tipset! Ska kolla om jag kan knäppa lös sits och sånt. Det är en Emmaljunga Scooter...

• Lusthan

Går det att ta av klädseln på vagnen så hade jag gjort det och sen tvättat i maskinen. Sen hade jag tagit in vagnen hädanefter. Det är svårt att få de att sluta kissa där när de väl har börjat.

Vi har samma problem fast katterna kissar på vår bil istället och ja nä det är inte våra egna katter det heller så man kan ju inte kontrollera det själv tyvärr.

Om du inte kan ta av klädseln så var rådet du fick ovan rätt bra med ättika och grejer.

Ett tips är att ha på något med citron på vagnen då katter inte gillar citrusfrukter särskilt mycket. Mina katter springer all världens väg så skulle de kissa inne skulle jag lägga citronskivor på platsen de kissar. Tack och lov händer det sjukt sällan.

• Vill inte ha barn

Och det här är relaterat till Internet på vilket sätt?

• Ankissen
    Vill inte ha barn skrev 2010-02-05 19:55:58 följande:
    Och det här är relaterat till Internet på vilket sätt?
    Haha ingen aning faktisk! Vet inte hur tråden hamnat här, vill minnas att jag lade den i hem/hushåll...
  • logg81

Det finns en helt fantastisk anitkiss-spray på djurmagasinet. (finns säkert på fler ställen) UrineOff heter den. Den kostar ca 180 kr men är definitivt värd pengarna... Den bryter ned partiklarna i kisset som gör att det luktar. Funkar på både på nya och gamla fläckar...

Man sprayar på och väntar en stund. Sedan sköljer man av med vatten...

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
Svar på tråden Få bort kattkiss (och lukten!) från vagn?!?!