• J1215

Barnklippning, Umeå

Söker med ljus och lykta efter en frisör i Umeå som har bra hand med små barn. Måste få min två-åring klippt, och jag vet att inte direkt sitter stilla som ett ljus, utan man behöver lirka med honom.

Någon som har nåt tips? Och hur mycket ska en barnklippning egentligen få kosta?

• Svar på tråden Barnklippning, Umeå
  • MyFine

Har ingen egen erfarenhet, då jag brukar klippa mina barn själv, men har hört vänner som klipper sina barn på Hårtoppen på Carlshem och varit nöjda! Tror inte det kostade speciellt mycket heller!

• J1215

Tack för tipset! 230 kr tar tydligen Hårtoppen. Tycker det känns dyrt... Fler tips?

• black sun

Min son klippte sig på bla bla bla i up2gallerian. Han var iofs 8 då men de var jättetålmodiga med hans lillasyster som sprang omkring och kollade på allt. testa där. Inte så billigt kanske men han blev jättefint klippt!

• Finesse

Du känner ingen som kan klippa då?

Min syster har klippt min dotter så vi har inte behövt spendera så mkt pengar.. annars skulle vi varit ruinerade vid det här laget.. 2 år och redan klippt 5 ggr..

Ebba 071228
  • M Hellin

wixners.se
    priset är visserligen över 300, men therese är bra med barn och de har även tv så barnet kan se film under tiden.

• Kenya

Cityfrisören är bra. De är duktiga på att klippa pojkar, män. Vet inte hur de är som damfrisörer. Vår son är rädd för allt som låter, hår tork, rakmaskin etc. Men de är snabba som attans på att klippa. Har även 2 st bilar som barnet får sitta i. Se bara till att vara Tydlig med hur du vill att det ska klippas. Se till att de har förstått vad du menar. Blev missförstånd sist. Sonen blev visserligen söt ändå. Men jag hade velat haft kvar längden. Kostar 200 kr.

Svar på tråden Barnklippning, Umeå