• Anonym

Är en 4 åring för liten för Barbie och liknande dockor?

Ja som rubriken lyder? Jag hade tänkt eventuellt ge detta till mitt syskonbarn när denne fyller år men vet inte om h*n är förliten?

Vill va anonym då mamman finns på FL.

• Svar på tråden Är en 4 åring för liten för Barbie och liknande dockor?
  • SunnyBunny

För liten? Min dotter är 2 år och har en massa barbies som hon sitter och leker med;)

• mammaNena

absolut inte för liten! men vad tycker din syrra om barbies och andra sådana dockor? Min dotter får leka med alla sånna där, förutom hemska Bratz! hade hon fått en sån hade den åkt rakt i soptunnan, men det vet alla släktingar om, så därav att hon inte fått några.

• Stårschan

Nej, fyra år är rätt lagom. Vid skolstarten har många vuxit ifrån att leka med Barbie. Men som sagt - skippa sådana vidriga Bratz-dockor!

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • Minli

Mitt styvbarn lekte med barbie tills hon var 6 år, efter det har de inte varit så intressanta, i alla fall inte hos oss. Så nej, 4 år tycker jag är inte är för litet.

• Sencha

Hmmm.... jag tycker det här är intressant
    Min son har ganska länge velat plocka fram och leka med mina Sindys/Barbies, men p.g.a. platsbrist har det inte bllivit (mer än vid något enstaka tillfälle). Han är 6 år.

Men när jag var liten, så var det sånt vi lekte med på mellanstadiet... Vad gör barn i den åldern numera?

0401 & 0807
  • Anonym

Tack för svaren. Min syster har inget emot "vanliga" barbies så det går bra

• Flissi
    Sencha skrev 2010-02-04 13:32:17 följande:
    Hmmm.... jag tycker det här är intressant Min son har ganska länge velat plocka fram och leka med mina Sindys/Barbies, men p.g.a. platsbrist har det inte bllivit (mer än vid något enstaka tillfälle). Han är 6 år.Men när jag var liten, så var det sånt vi lekte med på mellanstadiet... Vad gör barn i den åldern numera?
    Undrar jag också!

Min dotter som är 4 år leker med sina barbie varje dag.
    Jag har ett stort Barbiehus som jag tänkt hon ska få när hon blir lite äldre.
    Sen pratade jag med en granne, & hon sa att jag nog ska plocka upp det nu, för när de börjar skolan leker de inte längre....va då är de ju bara 6år!!!

Jag lekte med barbie varje dag tills nån gång sent på mellanstadiet. (iårförsig smög jag & mina två "barbievänner" med detta, men hela lågstadiet var det ju helt okej. )
  • SunnyBunny
    Sencha skrev 2010-02-04 13:32:17 följande:
    Hmmm.... jag tycker det här är intressant Min son har ganska länge velat plocka fram och leka med mina Sindys/Barbies, men p.g.a. platsbrist har det inte bllivit (mer än vid något enstaka tillfälle). Han är 6 år. Men när jag var liten, så var det sånt vi lekte med på mellanstadiet... Vad gör barn i den åldern numera?
    Tyvärr tror jag barn växer upp för fort idag! Jag kan bli skrämd när jag går förbi mellanstadiet här hos oss och alla små "vuxna" kommer ut därifrån. Det är så långt ifrån barn som jag tex var i den åldern och sprang omkring i tofsar i håret! Men om de leker med barbie när de är hemma vet jag försäg inte;)
  • nötskrikan

Äldsta dottern har precis fyllt tre och jag har trott att hon kanske är för liten för sånt men häromdagen på dagis berättade personalen att hon lekt med Barbiedockor. Frågade henne om det och javisst, det brukade hon göra på dagis.

Svar på tråden Är en 4 åring för liten för Barbie och liknande dockor?