• yossis

Vi från BF Maj-tråden - Nu har bebisarna anlänt nr 4 !

Vi från BF Maj-tråden - Nu har bebisarna anlänt nr 4 !!

{#lang_emotions_baby}Här FORTSÄTTER VI FRÅN BF-MAJ TRÅDEN FÖLJAS {#lang_emotions_baby}

NU NÄR BEBISARNA KOMMIT

Jätteroligt att vi fått följas under våra graviditeter, nu är vi inne på nästa kapitel.

Här kan vi dela allt mellan himmel och jord, och ge varandra råd och tips i vardagen som småbarns föräldrar. Inget är för stort eller för litet att diskuteras.
    Hoppas ni hänger på ett tag till!!

Våra andra trådar:
    BF tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-226/m43347480.html
    Födelselistan: www.familjeliv.se/Forum-11-226/m43021754.html
    Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49072007.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-24 12:33
    Syskon på jäsning

Juni: ♥tildabelle

Augusti: ♥black_dawn_raise

November: ♥Mita_75 ♥jojo 85

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-07 15:08
    Födelsedags & "jäsnings" lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-303/m51810291.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 22:03
    Tråd nr 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-303/m52312037.html
  • Svar på tråden Vi från BF Maj-tråden - Nu har bebisarna anlänt nr 4 !
  • yossis

Tog mig friheten & startade en ny tråd åt oss {#lang_emotions_laughing}

Måste fråga er, tappar ni mycket hår ?
    Jag tappar massor, äter Selica tabletter men märker ingen skillnad.

• skruttan35

Bra initiativ....
    Jag tappade massor i början men nu är det väl normalt håravfall. Skönt det då jag har tunt hår från början.

Här är vi inne i en riktigt jobbig period då alfred håller på att få 4tänder där uppe samt att han har ont i öronen igen och har blivit snorig/täpt i näsan. Han äter minimalt med mat och blir mest bara gnäll och klagan vid matbordet.
    Sover jätte dåligt på nätterna.

(¯`°?.¸ ღ William 11/7-07 & Alfred 29/4-09 ღ ¸.?°´¯) skruttan80.blogspot.com
  • iorlina

Hade tappat bort er alla ett tag men nu är jag här igen!!!
    Lukas blir 10 månader i morgon!!!!! Han har börjat ta igen massor på slutet och är väl snart ikapp. Han är inte stor...7,5 kilo och 68 cm men han är en duktig kille. Är på g att börja krypa och har tagit sina 3 första steg. Han äter som en häst och älskar mat i alla former, helst vuxenmat dock.

Hur stora är era nu? Och vad kan de. Ni har säkert pratat massor om det men eftersom jag missat säkert 2 trådar frågar jag nu!

• yossis

Abby är 9 månader, 69.5 cm & 8515 g, har 4 tänder & 2 till på g så vi har det lite små kämpigt med maten just nu annars är hon en matglad böna som älskar makaroner & korv.
    Kryper gör hon inte men går gärna både i sin gåstol & med sin gåvagn, hon klappar händer & gör "high five"

• Le petite moi

Victoria har krypit sen i slutet av november, just nu så går hon utefter möbler, så man får hålla stenkoll på henne, för då och då dunsar hon i golvet. 2 små risgryn har hon än så länge.

• skruttan35

Alfred är 9mån och han var 8685g och 70cm på 8mån kontrollen. på vågen hemma väger han nu 9.5kg.
    2tänder nere och 4tänder på g uppe, en har redan spruckit igenom.
    Hasar sig fram på rumpan och fort går det!

(¯`°?.¸ ღ William 11/7-07 & Alfred 29/4-09 ღ ¸.?°´¯) skruttan80.blogspot.com
  • Izcee

Samuel är snart 9 månader och väger drygt 12 kg och är 75 cm lång :)

Han klappar och vinkar, håller på att lära sig säga pappa (till mitt stora förtret, tjatar mamma som bara den och får bara pappa tillbaka :p) Kryper gör han inte, han ålar sig i en jäkla 90 och sen har han något halvläge mellan hasa på rumpan/ålande så han har ena benet fram och andra benet bak och så typ häver/hasar han sig fram. 6 tänder har han nu, 3 uppe och 3 nere, en till där uppe och en till där nere är på g.

Någon frågade om hår.. och jag tappar massor.. kan fylla brunnen på en dusch :p nä men nästan iaf :)

ღ ♥ Oliver 070104 & Samuel 090505 ♥ ღ
  • Snuttan77

Hugo är snart 9 månader och på 8-månaderskontrollen vägde han 9640gr och var 72cm har jag för mig, han säger Mamma, flyttar sig mellan möbler och går med saker framför sig.

Ida 7:e mars-06 Hugo 11:e maj-09
Svar på tråden Vi från BF Maj-tråden - Nu har bebisarna anlänt nr 4 !