• Maseralda

Någon som ska få barn samtidigt som ens egna syskon?

Det ligger till så att jag ska få mitt första barn i juli och min tvillingbror ska få sitt första barn i juni. Någon annan som är gravid/väntar barn samtidigt som ett syskon eller annan familjemedlem? Det är ju roligt samtidigt som jag nog inte kommer få så stor kontakt med mitt syskonbarn om jag själv har en egen bebis... Dessutom hade varken vi eller dom planerat att skaffa barn nu så det är ju lite av ett freaky sammanträffande att vi prickar in det så nära varandra :)

• Svar på tråden Någon som ska få barn samtidigt som ens egna syskon?
  • Puss och Kram

Min kusin fick barn för 2 år sen, det visade sig att hennes man och hans bror skulle bli pappor ganska samtidigt. Vvad händer, jo de hamnar vägg i vägg på förlossningen och får barn på samma datum. Nu har de firat både dop och barnkalas tillsamman...  Min kusin och hennes svägerska fick verkligen bra kontakt under den första tiden eftersom de båda var mammalediga och bröderna började umgås mer än tidigare, så det behöve r inte betyda något negativt att ni får barn relativt nära varann... se fördelarna istället.

• Höst flickan

japp, min bror är gravid o jag tänker tvärt om mot dig.
    Vi kommer få ökad kontakt eftersom vi har barn i samma ålder o är mamma/pappa lediga samtidigt.

Allt tyder på att det blir en lillasyster♥
  • Nifesoj

Jag och min syster fick med 6 veckors mellanrum, helt underbar kontakt mellan oss och våra barn

♥Albin 080924♥
  • Ellie84

Kanske inte samtidigt men det skiljer 3 månader mellam sambon och hans brors barn.. dom ska ha i mars och vi i juni..

2003 fick min syster barn september och jag december

Ser bara positivt i det mest förutom att vi väntar samma kön denna gång och mycket kläder blir lika

Miranda 031228 BF 100607
  • gulligavera

Detta är första gången som jag är gravid utan att få nästan samtidigt som mina systrar.

Första dottern kom 3 dagar innan syrrans pojk.
    Andra dottern kom 2 veckor efter andra syrrans pojk.

Med barn nr 2 var vi alla 3 gravida samtigt ett tag ;)

• Shmone

Jag o min syster fick barn med fyra månaders mellanrum för fyra år sen... o från början skiljde det ju massor men idag är våra flickor jämnåriga. Vi bor dock i olika länder... så träffas kan vi inte göra så mycket. Men det har varit lättare att hålla kontakt sedan vi fick barn i samma åldrar.

• emme 86

Jag väntar inte barn samtidigt som mitt syskon, men som min svägerska.
    Hon är beräknad nästa månad och vi exakt en månad efter så det ska bli kul att kunsinerna blir jämngamla.

• Kajak

Jag tycker det är kul om det är någon som jag känner är med barn ganska nära oss.

När vi väntade första barn så var en tjej som vi känner väntade sin första barn och var beräknad 4 mån tidigare.
    Vi väntade andra barn och fick augustipojke medan dom fick sin andra 4 mån senare än vi.

Nu väntar vi 4e barn (majbebis) och har fått veta att min mans lillebror ska bli pappa igen och är beräknad nu till augusti.

Tycker det är jättekul!
    Svågern hade sagt att det dom har nu räcker! (2 barn, yngsta är 6 år) sen kom besked om 3e barn... min man mobbade lite honom då o då...

• memilsmamma

Jag och sambon ska få i mitten av april och min bror och hans fru ska få i slutet av april, sambons syster och hennes kille ska få i mitten av maj, lilla pyret får alltså två kusiner som är jämngamla.

• Maseralda

Ja, det är nog lättare däremot om man bor relativt nära varandra. Jag har själv en kusin som är 2 månader äldre än mej och vi har jättebra kontakt, men vi bodde i husen mittemot varandra. Om barnen ses ofta tror jag absolut att dom får jättebra kontakt. Men jag har aldrig direkt haft nära kontakt med min moster och det är gärna det jag vill ha med mina syskonbarn.

Svar på tråden Någon som ska få barn samtidigt som ens egna syskon?