Recept på kycklingvingar?
Köpte billiga kycklingvingar på City Gross men vet inte vad jag ska ha till! Nån som har något bra förslag?
Köpte billiga kycklingvingar på City Gross men vet inte vad jag ska ha till! Nån som har något bra förslag?
Den här tråden skall jag följa. Åt kycklingvingar på nått snabbställe en gång och de var ruggigt goda!!!!
Är de färdigmarinerade?
Annars gör du bara en egen marinad och har på och grillar dem. Blanda, olja, soya, grillkrydda eller andra kryddor, liquid smoke, chilisås och skaka runt vingarna i en påse. Lägg dem på en plåt och grilla dem högt upp i ugnen med grill på slutet. Det kan bli rätt salt med både grillkrydda och soya.
Till det kan man servera potatis, morotsstavar eller coleslaw beroende på hur nyttig man vill vara.
Och vilket gradantal i ugnen och hur länge?
Nej de är helt naturella. Låter gott med marinaden och tänker grilla dem. Funkar det bra med ris till? Någon sås?
Hur mycket vingar ska du göra?
Jag skulle blanda
2 msk soya kinesisk
2 msk olja
några droppar liquid smoke (inte nödvändigt)
2 msk chilisås
Kryddorna
Blanda detta med en gaffel i ett glas. Ha i vingarna i en påse och skvätt över balndningen så att alla vingar får på sig men inte så det blir massa extrasås i påsen de blir kladdiga ändå. Räcker inte blandningen gör lite mer får du över låt den vara.
Jag skulle köra vingarna på 200 grader och röra runt i dem några gånger. Det borde ta runt 20-25 minunter. Jag är lite osäker på tillagningstid och gradtal.
Buffalo wings sa klart,