• mariahammarberg

lunch på barnkalas

Skall inom kort ha två barnkalas där både lunch och tårta ska serveras.

Barnen är mellan 1-3år samt att föräldrarna oxå skall äta.

Tipps ngn?

Får ju inte bli för mastigt om man ska orka fika tårta, bullar, kakor och saft oxå..

Johanna 2007-02-25 Linus 2009-02-02
  • Svar på tråden lunch på barnkalas
  • Jezamine

Fast det kasnke kan bli knepigt att vänta sig att 1-3 åringar skall orka med både amt och tårta vid samma kalas?Måste du ha både och?

• mariahammarberg

Tänker inte låta barnen äta sig mätta på kakor, bullar och ´tårta vid deras normala lunchtid.

Tänker inte ha kalas utan tårta.

vi tycker inte om pannkakstårta i vår familj. pannkaka äter man varm inte ihopkletat kallt. Tyvärr i detta läge men då det är mina barn som fyller år tänker jag inte servera en tårta som de inte äter. Hoppas ni förstår mitt resonemang på den punkten.

Johanna 2007-02-25 Linus 2009-02-02
  • Camilla D

Potatismos (som man kan färga i valfri färg om man vill) så sticker man i korvar där i så det blir som en igelkott.
    Eller bara vanlig korv med bröd. Så små barn tycker ju oftast om det enkla, och det är ju dom som skall bli nöjda och glada. Även en 1 åring kan sitta och tugga på en korv utan bekymmer.

• Jezamine
    mariahammarberg skrev 2010-02-04 15:30:29 följande:
    Tänker inte låta barnen äta sig mätta på kakor, bullar och ´tårta vid deras normala lunchtid. Tänker inte ha kalas utan tårta. vi tycker inte om pannkakstårta i vår familj. pannkaka äter man varm inte ihopkletat kallt. Tyvärr i detta läge men då det är mina barn som fyller år tänker jag inte servera en tårta som de inte äter. Hoppas ni förstår mitt resonemang på den punkten.
    Nämde inte pannkakstårta heller
  • Jezamine
    mariahammarberg skrev 2010-02-04 15:30:29 följande:
    Tänker inte låta barnen äta sig mätta på kakor, bullar och ´tårta vid deras normala lunchtid. Tänker inte ha kalas utan tårta. vi tycker inte om pannkakstårta i vår familj. pannkaka äter man varm inte ihopkletat kallt. Tyvärr i detta läge men då det är mina barn som fyller år tänker jag inte servera en tårta som de inte äter. Hoppas ni förstår mitt resonemang på den punkten.
    Vad har du annars för idéer? Om du inga får här?
  • Tess76

Spaghetti och köttfärssås
    Korv och mos (som någon redan skrivit)
    Köttbullar och mos/makaroner
    Tacos med tortillabröd
    Kycklingspett och pommes
    Blandade spett med köttbullar, prinskorv, cocktailtomat, gurka t ex. och pommes eller mos

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Strawberry

MIn son var på 4 års kalas härförleden

de serverade pizza-bitar(hemmagjord pizza), gurkstavar o coctailtomater

efter en stunds lek fick de Sandwich-glass...

fullt lagom

• Jezamine

Ts blir du inte ledsen om barnen inte orkar äta både lunch o sedan tårta som du planerat?

Avstängd tills vidare
  • Strawberry

Sen kan jag tycka att det känns inte helt okej av mig som mamma att bjuda en massa 1-åringar på fika, glass, tårta o saft.

Bjud hellre på fruktsallad än tårta o bullar....de äter kanske inte sånt

Svar på tråden lunch på barnkalas