Mamma1988 skrev 2010-02-05 21:11:18 följande:
Lycka till kan jag bara säga :)Har börjat fundera i dom områderna oxå lite , kommer inte sluta än då sonen bara är 14månader men tidsnog ska ju han också sluta så ja försöker fundera ut något bra nu ..Jag såg på något tvprogram där dom la alla nappar i en påse och hängde upp i ett träd och dagen efter så låg de ett paket där istället med en leksak eller nalle som dom fick ha istället för nappen i sängen ..Känns som detta kommer bli ett stort problem för min son att sluta med nappar då han MÅSTE ha tre varje kväll , en i vaderahand och en i munnen :) Men men som sagt vi ska inte börja med de än på ett tag :)LYCKA TILL!!
Åh vad jag känner igen det där!!
Vi ska försöka få dottern att sluta med nappen till sommaren då hon blir 3 år. Hon har också en i munnen och en i vardera hand när hon ska sova
Äldsta dottern slutade när hon var två år, det var aldrig någr aproblem att få henne att gå med på det, men minstingen är mer envis än en åsna.
Har frågat henne ågra gånger om vi ska ge nappen till någon, hon bara skrattar, säger nej och tittar på mig som om jag är dum i huvudet