• malush

Ni som har tvillingar (eller rolig fantasi) - ge mig presenttips!

Jag behöver presenttips till nyfödda tvillingar!
    Även presenttips till de nyblivna föräldrarna (vad tyckte ni var roligast/bäst att få till er själva under den första tiden?)
    Ös på {#lang_emotions_cool}
    (Helst inte för könsbetingade saker bara)

• Svar på tråden Ni som har tvillingar (eller rolig fantasi) - ge mig presenttips!
  • Vitros

vi fick väldigt mycket söta kläder, som matchade varandra.

Bland saker (om du inte vill ge kläder) så fick vi söta snuttefiltar (med en massa tvättlappar på sidan, såå poppis), filtar, skallror, vantar, böcker...
    Tror du kan tänka dig allt som du skulle kunnat ge till någon med ett barn, men ggr2  - och gärna då i en annan färg (tyckte i alla fall jag har underlättat :)
  • malush
    Vitros skrev 2010-02-04 18:34:31 följande:
    vi fick väldigt mycket söta kläder, som matchade varandra. Bland saker (om du inte vill ge kläder) så fick vi söta snuttefiltar (med en massa tvättlappar på sidan, såå poppis), filtar, skallror, vantar, böcker... Tror du kan tänka dig allt som du skulle kunnat ge till någon med ett barn, men ggr2  - och gärna då i en annan färg (tyckte i alla fall jag har underlättat :)
    Tack så jättemycket för tips
    Jag har verkligen noll fantasi för tillfället så behöver verkligen inspiration
  • pojkarnasmamma

Våra grabbar fick en sångpåse som de gillar jättemycket.

Sen kan jag lägga till ett babygym som är stort så de kan dela utan tjocka kanter eftersom de måste hamna lite utanför.

• spacebeare

det jag mest uppskattat är blöjor!
    kläder har man el får i massor så de som kom med blöjor har fått en stjärna i himlen!
    jag gjorde så till en kompis som fick veckan innan mig att jag köpte 1 pkt av varje märkes newborn blöjor så hon fick testköra. hon tyckte att jag var en bra kompis

• TeDrickaren

Blöjor, våtservetter/tvättlappar, är guld värt!
    Snuttefiltar....

Att få till mamma/pappa: hemlagad mat, bakat, passning medan man får duscha i fred

Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • Michelle07

Håller med föregående talare:
    Blöjtårta = en massa blöjor roligt inslaget
    Kläder = Inte exakt likadana men som matchar på något vis, sängkläder till spjälisen
    Till föräldrarna: Barnpassning räcker med ex en prommis med vagnen lite då o då
    ja just det: Barnkammarboken = är fortfarande en favorit för min äldsta dotter

• MrsMia

Till barnen: En stor lekfilt, en sådan där stoppad variant som är tjock och mjuk. Ju tjockare desto bättre, för då slår de sig inte när de ska försöka börja sitta utan stöd. (Jag skrev väl STOR?  )

Till mamma/pappa: En uppriktig erbjudan om städhjälp, tvätten, laga mat och frysa in, baka bröd, en extrahand med bebisarna under en dag så att mamma får halva dagen fri och pappa andra halvan (att faktiskt lämna hemmet en stund eller bara få lägga sig och sova ostört).

Gå gärna ihop några vänner och släktingar och utarbeta ett schema där ni erbjuder er att hjälpa till med lite av de här vardagssakerna den första tiden. Det är guld värt.

• malush

Tack för alla tips

Tjänster och dylikt är dessvärre omöjligt, då vi bor långt ifrån varandra

• TeDrickaren
    malush skrev 2010-02-06 14:25:59 följande:
    Tack för alla tips Tjänster och dylikt är dessvärre omöjligt, då vi bor långt ifrån varandra
    Ett vykort lite då och då att du/ni tänker på dem, alltid uppskattat!
    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • Kusinen från landet

Jag uppskattade kläder! Men gärna i strl 62 eller 68, för det behövs kläder som de kan växa i. Sedan var det helt klart bäst att få matchande 2 st bodies eller byxor. Av en del fick tex tjejen ett par byxor och killen en tröja men tyvärr, de kläderna blev knappt använda pga att de var udda. Det hände också att de fick en leksak ihop och det kändes lite konstigt, och det blev slagsmål om saken sedan när de blev större.

• Goandela

BLÖJTÅRTA!! Är ju självklart den bästa presenten. Dem innehåller det bebisen behöver den första tiden.
    kolla in den här hemsidan: www.belezapura.vpsite.se
    Designaren är väldigt kreativ med sina tårtor och gör tydligen Babyshowers också.

Lycka till! :)

BLÖJTÅRTA SÅKLART!
  • jj81

Kläder är ju alltid bra och behövs Då gärna nånting att växa i typ 62/68. Jag vill dock inte ha speciellt matchade kläder till mina men det där är nog väldigt individuellt.

Till oss uppskattade vi lagad mat & bullar/kakor så slapp vi tänka på det den första tiden.

• lugna gatan

Håller med alla ovan förslagna presenter, och kläder behövs ju alltid! Är du nära vän/släkt så kanske ett halsband var med respektive initial i silver vore fint? Finns jättefina brickor med instansning eller fina bokstavshängen. Det skall mina få av sin moster när de fyller två. (Hon är lärare till enäggstvillingar som är extremt lika och säger att det hade underlättat för både lärare och kompisar om de haft det).

Svar på tråden Ni som har tvillingar (eller rolig fantasi) - ge mig presenttips!