• Hippolina

Hur mycket blöder man efter en skrapning

Hej!

Jag skrapades igår efter ett missfall och har idag slutat blöda, jag är orolig för att något är galet. Nu undrar jag om någon vet hur mycket man brukar blöda efter en skrapning?

• Svar på tråden Hur mycket blöder man efter en skrapning
  • Elle10

Hej!
    Jag är skrapad 2 ggr och har för mig att man brukar blöda minst 7 dgr efter. JAg tycker att det låter skumt kontakta sjukvårdsrådgivningen eller det sjh där ingreppet utfördes.
    Lycka till.

• Hippolina

Tack för ditt svar! Jag ringde och kollade med dem på gynakuten som du sa. Fast de blev inte så förvånade.
    Ska hålla extra koll, man läser ju så mycket hemskt om infektioner och dylikt.
    Men tack ändå.

• Anonym

Jag skrapades 30 december och hade slutat blöda helt 2 januari. Så det är inte så konstigt. Det beror lite på hur länge du hade blödit INNAN skrapningen. Gjordes skrapningen direkt efter missfallet startat eller senare? Mitt missfall startade 6 december och eftersom inte kroppen tog hand om allt själv så fick jag till slut skrapas 30 dec. Nu har jag fått mens igen och ser fram emot nästa äl för då ska vi försöka på nytt! =)

Inget konstigt med det du beskriver tycker jag. 

• Anonym (lugna bullar)

Nej, det är inte ett dugg konstigt. Det är olika för alla, precis som inlägget innan säger.

Jag skrapades efter ma på tisdagen, till helgen hade jag helt slutat blöda. 
    Så du kan vara lugn. Det är helt normalt. 
    Inte för att starta ngn diskussion men Elle10, du kanske ska ta reda på fakta innan du ev gör andra oroliga... åtminstone säga att du inte är säker på din sak.
    Mvh.
  • Hippolina

Tack för svaren! Kanske allt är normalt ändå.

Anonym: Lycka till med det nya försöket, hoppas själv på att kunna börja snart igen.

• Anonym
    Anonym (lugna bullar) skrev 2010-02-06 19:02:55 följande:
    Nej, det är inte ett dugg konstigt. Det är olika för alla, precis som inlägget innan säger. Jag skrapades efter ma på tisdagen, till helgen hade jag helt slutat blöda.  Så du kan vara lugn. Det är helt normalt.  Inte för att starta ngn diskussion men Elle10, du kanske ska ta reda på fakta innan du ev gör andra oroliga... åtminstone säga att du inte är säker på din sak. Mvh.
    Håller med ovanstående.

Jag blödde bara den dagen jag skrapades-de efterkommande 4-5 dagarna hade jag jättelite bruna flytningar. Då hade jag inte blött nåt innan cytotec tabletterna och var i v10...

beklagar ditt missfall
  • Anonym (Blödde knappt)
    Anonym skrev 2010-02-08 08:58:28 följande:
    Håller med ovanstående.

Jag blödde bara den dagen jag skrapades-de efterkommande 4-5 dagarna hade jag jättelite bruna flytningar. Då hade jag inte blött nåt innan cytotec tabletterna och var i v10...

beklagar ditt missfall
    Det kunde varit jag som skrev det. Men jag var i vecka 11.
Svar på tråden Hur mycket blöder man efter en skrapning