• Lilaa

Barnfamiljer vad har ni för matkostnad varje månad?

Hej!
    Jag undrar hur er familj ser ut och vad ni har för matkostnad per månad. Vi består av 2 vuxna och 2 barn som är 6 år och 1 år och jag har tänkt hålla en kostnad på 1500 i månaden. Är det lagom eller lite? Då har jag inte räknat in blöjor eller hygienartiklar.

• Svar på tråden Barnfamiljer vad har ni för matkostnad varje månad?
  • eec82

när vi räknar allt man handlar i matvarubutiken blöjor, schampo, diskmedel mm. Så handlar vi för 3500-4000:- i månaden.

• Hallonmumsan

det är väl ganska lite eller? det är ju mat för ca 50 kr om dagen. vet inte hur mycket vi handlar mat för men det är i varje fall det dubbla. vi har en fyraåring och en ettåring

• eec82
    eec82 skrev 2010-02-04 18:02:34 följande:
    när vi räknar allt man handlar i matvarubutiken blöjor, schampo, diskmedel mm. Så handlar vi för 3500-4000:- i månaden.
    just de vi är 2 vuxna å ett barn på 1 år. :)
  • marienna

Det låter som lite i matkostnad för en 2 barnfamilj, vi har 4500 kr inkl blöjor och hygien för oss och vår 2,5 åriga dotter. Då ingår förstås de mesta av våra jobbluncher i det. Men låter ju toppen om man kan klara det med så lite...med ordentligt lagad mat till middag + lunch på helgerna.

• eec82

På enbart mat klarar vi oss med 500:- i veckan om vi gör matlådor. Vissa veckor kan va på 400:- men mindre än de går inte då mannen äter för 2 å min son som en 8 åring. haha matfrisk som han är.

Skulle nog lägga en budget som tillåter 2000:- i månaden minst om jag var du.

• Fe73

Vi försöker ha en budget på 4000kr med 2 vuxna 1 barn men det funkar sällan och det blir allt närmare 5000kr i slutändan.

• Cat3

Det är ju matkostnaden för en vuxen på en månad. Mer realistiskt är nog 3000 kr per månad men då måste ni nog planera ordentligt.

• Cecese

Jag tycker det är alldeles för lite. När vi var 2 vuxna och 2 barn så låg det nog på iaf 6.000 kr i mån, då var iof blöjor och hygien inräknat. Nu är vi 2 vuxna och 4 barn och det ligger på ca 10.000 kr i mån *suck*.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Lilaa
    Cat3 skrev 2010-02-04 18:21:08 följande:
    Det är ju matkostnaden för en vuxen på en månad. Mer realistiskt är nog 3000 kr per månad men då måste ni nog planera ordentligt.
    jag har inte råd med 3000 kr i mån. Vi kan ha låg kostad för vi köper aldrig rött kött bara köttfärs, kyckling och fisk sen köper vi inte en massa olika pålägg eller mycket frukt eller grönt.
  • 7 michelingodingar

2 vuxna o 6 barn inklusive blöjjor(har 2 blöjbarn) välling hygienartiklar osv har vi en matkostnad på 6500-7000/månad

Svar på tråden Barnfamiljer vad har ni för matkostnad varje månad?