• Anonym (plutt)

P-ringen har försvunnit i mig!

Jag får inte ut min p-ring, jag hittar den inte ens. Jag tycker det är riktigt obehagligt att behöva hålla på och leta efter den där jävla ringen, någon som vet vad jag ska göra? Hur är det lättast att "hitta" den?

• Svar på tråden P-ringen har försvunnit i mig!
  • Anonym

Den kan omöjligt försvinna...

• Julutzi

Ramlat ut kanske?

♥ Mamma till Julia 030527 och Emilia 080108 ♥
  • Anonym

Är du säker på att den inte glidit ut... eller är du helt säke rpå att du verkligen satt in en ny?! Gå till gyn!

• HonSomVet

Den har nog snarare ramlat ut än försvunnit i dig.

• Anonym (plutt)

Det är första gången jag användt en sån ring på många många år.. Nej den har inte ramlat ur, det borde jag kännt?

• emmianttila
    Anonym (plutt) skrev 2010-02-04 19:08:31 följande:
    Det är första gången jag användt en sån ring på många många år.. Nej den har inte ramlat ur, det borde jag kännt?
    Nej man behöver inte känna om den ramlar ut,
    min trillade ut igår utan att jag ens märkte det förän senare på kvällen när pojken o ja skulle mysa
  • emmianttila

Sker ju oftast när man sitter på toaletten, ramlar den ut i trosan så hittar man ju den självklart.
    Har även tappat den i badkaret förut..
    Så det kan ske utan att det känns

• Carisma

Den kan nog hamna bakom livmodertappen. En kompis till mig hade sex med tampong i och hittade sen inte tampongen. Hon fick åka till kvinnokliniken (tror jag det va) så att barnmorskan kunde ta ut den. Den hade hamnat bakom livmodertappen tydligen.

• Anonym (plutt)
    Carisma skrev 2010-02-04 19:17:54 följande:
    Den kan nog hamna bakom livmodertappen. En kompis till mig hade sex med tampong i och hittade sen inte tampongen. Hon fick åka till kvinnokliniken (tror jag det va) så att barnmorskan kunde ta ut den. Den hade hamnat bakom livmodertappen tydligen.
    fy fan! jag får försöka igen, tycker detta är riktigt jobbigt :/
  • Anonym (Rosenkind)

Ja, nu är ju din slida trots allt ett begränsat område och absolut ingeting kan försvinna i den.

Sätt dig på huk, stick in ditt finger, krysta ner din livmodertapp ( känns som en nästipp) Glid med fingret runt slidväggarna och bakom tappen. Inget där. Ok, då är du oskyddad.
    Och hoppas att den inte åkte ut när du satt på toaletten, eftersom p-ringen läcker enormt mycket hormoner ut i dricksvattnet.
    Så alla ni som har p-ring, var extremt noggranna att lämna in använda ringar på apoteket.
    Fundera på om du behöver ta akut p-piller.
  • Anonym
    turboliten skrev 2010-02-04 19:16:51 följande:
    Sker ju oftast när man sitter på toaletten, ramlar den ut i trosan så hittar man ju den självklart. Har även tappat den i badkaret förut.. Så det kan ske utan att det känns
    Herregud, jag har aldrig tappat heller... När jag använt har de alltid suttit kvar...
  • bomullshuve
    turboliten skrev 2010-02-04 19:16:51 följande:
    Sker ju oftast när man sitter på toaletten, ramlar den ut i trosan så hittar man ju den självklart. Har även tappat den i badkaret förut.. Så det kan ske utan att det känns
    Herregud, jag har aldrig tappat heller... När jag använt har de alltid suttit kvar...

vet inte varför jag blev anonym helt plötsligt...
  • hallåja

När jag hade p-ring så höll den på att halka ut hela tiden och det känns ju! Det är ju ingen liten grej. Kanske har den fallit ur när du har tränat eller sovit? Det låter konstigt om den skulle försvunnit. Så rymligt är det inte där inne.

• emmianttila

kanske krystat ut den när du gjort nr 2 på toaletten..
    jag kännde verkligen inte när den åkte ut, och är inte slappis där nere heller för den delen haha.
    men kände ändå inte!
    har t,om åkt till gyn för o kolla upp om den kanske inte gömt sig därinne, men inget fanns så den åkte förmodligen ner i toan.

Svar på tråden P-ringen har försvunnit i mig!