Min hund kissar i bland bara en gång om dagen....
Har en tik på 11 år som har varit riktigt trött o stel de sista åren. Har varit hos veterinären ett par ggr och de har konstaterat artros så hon äter medicin 2 ggr om dagen. Hon blir lite bättre av det men är ff stel och vill helst inte gå ut och gå. Hon vill bara gå runt kvarteret och sen hem igen. Ibland så kan hon kissa på morgonen och fast hon är ute 3 ggr till så kissar hon inte. Det kan ju inte vara bra?! Har även tänkt på att hon dricker jättedåligt på dagtid men sen på natten så kan hon dricka upp hela sin skål med vatten... kan det vara ngt symptom på ngt?!
Har funderat de sista veckorna på hur jag ska göra med henne, ska hon få somna in eller ska hon få leva sina sista år som en liten huskatt? Varför jag undrar är för att jag tycker inte hon lever som en hund bör göra. Hon vill inte gå ut o gå, ligger bara inne och sover och när hon väl går ut (man får oftast dra henne runt kvarteret) då är hon stel och går illa. Om hon ngngång går med på att gå lite längre så ser man ju hur lederna mjukas upp och hon går mycket bättre. Så det vore ju ett sätt att få henne bättre, genom mer motion, men vad gör man när hunden inte vill gå???
Vad har ni för tankar om detta och kanske ni har några tips?