• ICanDoIt

KORTISON!!

Någon som ätit det??

jag har ätit det några veckor.. tror jag ska äta det sammanlagt 7-8 veckor.. räknas det som långtidsbehandling? jag har 2 veckor kvar nästan.

Vad har du märkt för biverkningar?

kan jag dricka alkohol till denna medecin utan att ta skada??

• Svar på tråden KORTISON!!
  • Johanna s9

Hejsan!
    Vad äter du för kortison?
    Själv äter jag prednisolon (har 7v kvar)
    Biverkningar osv är ju väldigt personliga och just kortison finns det ju väldigt många olika sorter av så beroende på om vi äter samma kan vi ju jämföra lite *skratt*

Nädå, om du är orolig ang biverkningar, alkohol osv kan du ju alltid gå in på www.fass.se och söka på just din "kortisonsort" lr ringa till apoteket.

Kramis/Johanna

• Siena

jag tror inte det räknas som långtidsbehandling. Lång tid är det som tex de som har reumatism har, de äter kortison mer eller mindre alltid.

Jag vet inte hur det är med alkohol, jag åt prednisolon de första 20 v av min graviditet, fast då i väldigt låg dos. O det skadade varken mig eller barnet!

• Mrs Moneybags

Min bästa väninna har ätit prednisolon i 2 år ganska exakt. Det är inget roligt alls!!! Naglar, hud, hår, tänder - allt håller på att paja ihop. Hon äter det mot en inflammation i hypofysen. Hon kan dessvärre inte sluta ännu, innana inflammationen/svullnaden helt gått ner. Från början åt hon väldigt stora doser och gick upp 20 kg, nu äter hon en mindre dos (ca 5,5) och har gått ner nästan alla kilon.

Jag tror inte att 7-8 veckor är någon fara alls!!! Krya på dig!

• ICanDoIt

kom på att jag åt det några veckor innan jag åkte in på sjukan oxå... Så ca 2-3 månader har jag ätit det.... jag hoppas att det är kortisonen som är boven bakom mitt svullna ansikte och fingrar... jag ser ju fetare ut än vad jag gjorde innan jag gick ner 20 kg :p

• anne h

Kortison gör ofta att man svullnar, när du slutar med det kommer det försvinna -förhoppningsvis.

• fuji

Ja, men det är ju därför! Det är bara vatten!

KRAM

Svar på tråden KORTISON!!