• Anonym (orolig)

min bebis har födelsemärke

e det normalt att en 8månaders baby har födelsemärke?
    min dotter har en kolsvart prick på huvudet som bucktar ut lite.. väldigt lite men ändå.. e orolig att nåt e fel.. har aldrig sett detta på andra bebisar..
    e jätteorolig...  tacksam för svar...

• Svar på tråden min bebis har födelsemärke
  • Anonym

ja det är vanligt med födelsemärken. varför skulle det inte vara det?

• Alexandra84

Såna märken kommer i olika åldrar. Vissa är några år, andra några månader.
    Men du ska såklart kontakta jourcentralen/distrikt sköterska och be dom kolla på det, så du slipper oroa dig.
    Men det är säkert ingen fara.

• Alexandra84
    Anonym skrev 2010-02-04 21:20:40 följande:
    ja det är vanligt med födelsemärken. varför skulle det inte vara det?
    TS är nog inte oroad över det faktum att hennes bebis har födelsemärke. Utan det är nog mer att det ser annorlunda ut, och har kommit så tidigt.
  • Anonym (orolig)

tack för svaren.. det känns lite "bättre" nu.. :)  ska ta henne till bvc imorgon och be någon titta på det. kan inte låta bli att va orolig

• Alexandra84
    Anonym (orolig) skrev 2010-02-04 21:23:49 följande:
    tack för svaren.. det känns lite "bättre" nu.. :)  ska ta henne till bvc imorgon och be någon titta på det. kan inte låta bli att va orolig
    Nej det är ju så att vara mamma... Tycker jämt det är nåt man funderar på och är lite orolig över Men det betyder ju bara att man älskar sitt barn
  • Anonym (hm)

vår son har ett enda födelsemärke, eller som bvc sa.. det heter leverfläckar.. för inget barn föds med födelsemärke.. storkbett javisst.. men inga andra märken (som ser ut som leverfläckar osv)..

vår son fick iaf sin leverfläck vid 5-6-7mån någonting.. det är ganska stort.. typ 2cm långt och 1cm högt.. men platt då.. och alldeles jätteljusbrunt :)
    (har själv ett sånt fast ett runt på armen).. hans sitter på bröstet.. :)

Svar på tråden min bebis har födelsemärke