Text på inbjudan till barnkalas?
Snälla, hjälp min stillastående hjärna!
Har ni exempel på hur en inbjudan till barnkalas kan se ut? Just nu kan jag inte ens komma på hur jag skall börja...
Snälla, hjälp min stillastående hjärna!
Har ni exempel på hur en inbjudan till barnkalas kan se ut? Just nu kan jag inte ens komma på hur jag skall börja...
LISA är välkommen till KALLE på kalas LÖRdagen den 12/3 kl 14-16.
OSA senast 10/3 till EVA 070-123 456
(ev adress där kalaset är)
eller:
Välkommen på 5-årskalas hos Kalle
den 12mars kl14-16
(ev tema på kalaset)
Hör av dig om du inte kan komma
070-123 456
Tack :)
Det blev
Hurra, vi fyller 5 år!
Js och Ss kalas
Välkommen att ha kul tillsammans med oss
Dag och tid och plats och OSA
Kalasbra
Jag skrev även att mamma eller pappa är välkommen att stanna och att dom ska meddela ev allergier när vi skickade ut inbjudan när William fyllde år.
Vi bjöd barn som aldrig hälsat på hos oss innan.
nalle phu: Bra där om allergierna! Min son är allrgisk mot mycket så vi väljer att alltid ta med oss fika åt honom och jag stannar kvar för att checka att han inte stoppar i sig något galet. För oss är det det enklaste sättet, för att begära att någon som inte är van att skapa fika sorm är ägg, soja och mjölkfritt är varken skoj för dem eller för oss dessutom är det så många som tar miste på mjölkfritt och laktosfritt och då står det där en tårta eller glass som min son ändå inte kan äta trots att de bemödat sig så för att få det rätt. Vi brukar istället ringa och kolla vad de tänkt bjuda på, är det pannkakstårta så kan vi ta med oss egna pannkakor och brer på egen glass och min son känner det ändå som att han äter samma som de övriga .
Sant det där om allergier, det är mycket viktigt att tänka på. Fast just för oss så är det bara är de två tjejerna som fyller år som inte tål saker, så då får de andra festa på allergimat som omväxling :)
Kommer lägga till en rad om att de vuxna är välkomna att stanna om de vill, också. Glömde att det kanske ser trevligt ut om det står med.