• t0va

Vem väljer du?

Det är ju poppulärt nu med trådar om villken människa som är lite bättre än andra, här är en variant på detta. Fundera och gör ditt val. Svara gärna i tråden varför du väljer det du gör. Jag tycker det är väldigt intressant med hur människor väljer om man tvingas välja mellan olika personer. 
    Tänk dig att du är en av ett fåtal utvalda som ska välja en världsledare
    en president som ska styra över jordens alla länder och få fram fred och 
    välmående
    bland såväl människor som djur
    Du har tre kandidater att välja emellan

KANDIDAT A
    Han samarbetar med mutade politikerkonsulterar astrologer och har två älskarinnor vid sidan om. Dessutom kedjeröker han och dricker ett tiotal glas Martini varje dag

KANDIDAT B
    Han har fått sparken från två arbetsplatsersover alltid till klockan tolv 
    på dagen, rökte opium under sin ungdomstid vid universitetet och dricker en hel flaska whiskey varje dag

KANDIDAT C
    Han har fått en hjälteutmärkelse av sitt land, är vegetarianröker inte
    dricker inte och har inga skandaler bakom sig. Han har även lätt att få med sig folk. 
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem väljer du?
  • Taggtroden

Den här känner jag igen! Jag har använt mig av den på jobbet :) Blir spännande att se resultatet!

• ElmaJ

Humm... C, låter verkligen inte som någon jag skulle vilja styrde välden... Kan gå hur galet som helst.
    Valde A, lagom korrupt och galen.
    Valde inte B, mest för att lukten av whisky får mig att må illa ;o)

• Stinky

Kandidat C lät ypperlig, tills jag kom på att jag var alldeles för snabb på knappen. Hitler var allt det du beskrev.

• Sharatain

C skulle ju mycket väl kunna vara hitler..

valde b för att ingen av dem duger enligt mig.
    B har erfarenheter och förmodligen fått lite skit för saker han gjort (kanske kan hjälpa honom i sitt arbete då han lär få skit). sover till klockan 12 på dagen... tja.. vanor går att bryta. Så gör det inget om han är utvilad.. vem vet när han går och lägger sig? har fått sparken.. då vet han hur det kommer kännas när han fått för mycket skit. hehe.
    whiskey är äckligt, men så är även hjälteutmärkelser i viss grad.

• Sharatain
    Stinky skrev 2010-02-04 22:54:48 följande:
    Kandidat C lät ypperlig, tills jag kom på att jag var alldeles för snabb på knappen. Hitler var allt det du beskrev.
    hahaha, tänkte samma sak. Fast jag såg ett program där de pratade om att han faktiskt inte var vegetarian. men skit samma. det andra kändes skumt likt honom XD
  • Stinky
    Sharatain skrev 2010-02-04 22:59:07 följande:
    hahaha, tänkte samma sak. Fast jag såg ett program där de pratade om att han faktiskt inte var vegetarian. men skit samma. det andra kändes skumt likt honom XD
    Känns lite jävligt att ha röstat på en sådan som han till världsledare
  • Sharatain
    Stinky skrev 2010-02-04 23:02:09 följande:
    Känns lite jävligt att ha röstat på en sådan som han till världsledare
    ja, det skulle vara ett riskfyllt experiment att se om han skulle göra likadant. XD
  • Stinky
    Sharatain skrev 2010-02-04 23:03:45 följande:
    ja, det skulle vara ett riskfyllt experiment att se om han skulle göra likadant. XD
    Haha! OM det vore! ;-D
  • Burberry

A verkar vara den enda som har politisk erfarenhet, så han får min röst bland alla dehär dåliga kandidaterna.

Vissa människor behöver man inte göra parodi på - det räcker att citera dem
  • t0va

:) det är riktigt intressant att se hur ni resonerar, det verkar i alla fall finnas lite hopp för mänskligheten ;) 

Svar på tråden Vem väljer du?