• Angen

Någon här som haft ett Teratom?

Hej!

satt och tänkte på min tid då jag var liten då dom upptäckte ett teratom på min ena äggstock som var lika stort som ett nyfött babyhuvud, det slutade med att jag fick ta bort äggstocken det satt på då det var både goda och onda celler i den, fick cellgifter och gick på massa koller flera år efter.
    Den hade tydligen funnits med mig sen jag föddes.

är det någon här som har/känner någon som haft teratom?

Algot, våran skatt!
  • Svar på tråden Någon här som haft ett Teratom?
  • Therese1985

Hej.
    Jag föddes med Teratom opererade bort tumöret vid ca 3-4 månaders ålder. Jag gick på efter kontroller i flera år (inte längre). Jag har alltid trott att jag skulle ha fått en tvilling för det var det läkarna sa då till mina föräldrar att den tvillingen hade vuxit in i min mage och blivit ett tumör ända fram till jag var på förlossningen med mitt första barn så fick jag veta att det inte var något tvillingtumör det kallas så men det var inte det, så visst vart man lite besviken när man har trott det hela livet. Det upptäcktes så tidigt på mig så jag har inga men eller nåt pga tumöret. Vad jag vet så var det bara goda celler i det, jag har nu idag ett ärr rakt över min mage med ca 30 stygn.  MVH Therese Berg

Svar på tråden Någon här som haft ett Teratom?