• Joico

Hjälp att bygga ihop ett skåp från IKEA

Jag kom precis fram till att det vore kanon att ha ett litet skåp för förvaring i vår lilla hall. Vi har visserligen fyra stora garderober men dom är proppfulla. På en vägg som är runt 75cm bred (mellan toalettdörr och köksingång) sitter nu en spegel och en liten enkel hylla med en lampa på - där vore perfekt att istället ha ett litet skåp med dörr.

Jag har mätt och kommit fram till att skåpet bör vara 50cm högt och 70cm brett. Med hjälp av ett köks-väggskåp och en kökslucka (alternativt två 50*30cm skåp och två lyckor) lyckades jag bygga ihop detta, och tillsammans med gångjärn och ett tryck-och-öppna beslag så var jag ganska nöjd! Men så kom jag till inredningen... det bästa vore ju trådbackar - men måtten gick inte alls ihop!

Så nu behöver jag er IKEA-proffs! Vad har ni för idéer? Det får inte bli dyrt, det är det viktigaste Någon max-summa har jag inte men ni kanske får en uppfattning nedan. Billigaste vore ju att ta ett skåp och en lucka, istället för två skåp och två luckor. Frågan är om en 70-lucka är jobbigt långt?

Vad som ska förvaras i skåpet vet jag inte riktigt..

Jag har valt följande, men ni får gärna komma med andra förslag också:
    FAKTUM väggskåpsstomme 50x70 eller två 50x30. Djup 35.5 (180kr/150*2kr)
    HÄRLIG dörr 50x70 eller två 50x30 (75kr/55kr*2)
    INTEGRAL gångjärn (40kr/2st)
    BESTÅ tryck-öppna-beslag (49kr/2st)

• Svar på tråden Hjälp att bygga ihop ett skåp från IKEA
  • Pappa G

Till golvskåpen finns ju massor av varianter, men till väggskåpen är det ju värre.
    Dey finns ju vanliga hyllplan, som du kanske kan förse med någon liten back.

• Joico

Fast då måste jag ju välja andra mått på golvskåpen.. det är ju måtten som är problemet.  Men visst går det att använda vanliga hyllor och korgar/backar också! Tack för ditt förslag.

Svar på tråden Hjälp att bygga ihop ett skåp från IKEA