jag trodde faktiskt att alla kunde se om en propp var trasig och byta en propp
sitter här lite nyvaken efter att blivit väckt av min granne som hysteriskt behövde hjälp med att byta propp.. det hade slocknat i en del av hennes lägenhet och hon kunde inte göra sig klar för att gå till jobbet (spisen fungerade, delvist lampor, dock mörkt i badrummet så hon kunde inte göra sig klar för jobbet).
jag sa bara (självklart för mig): det är en propp, byt den bara
hon: vad är det? var finns dem? hur gör jag? (gråtfärdig)
jag bjöd in henne och lämnade henne i hallen så jag kunde klä mig (iklädd endast morgonrock utan knytband). sen visade jag hur man såg felet, bytte propp och hur en propp såg ut. hon fick med en 3 proppar (vi har bara tre proppar per lgh).
hon kom tillbaka 15 min senare glad att hon lärt sig hur man gjorde. och undrade hur hon kunde betala igen. eftersom hon skulle köpa proppar så sa jag att hon kan lägga en i vår brevlåda så är vi kvitt..
hoppas hon bara lyckas köpa sätt ampere..
hennes ursäkt var att hon hennes kille var bortrest... det skyllde hon på flera gånger..
jag må vara dålig på sport, histroia, politik men jag har kunnat byta proppar sen jag inte ens nådde proppskåpet i huset där jag bodde som barn.. jag trodde att alla visste hjälpligt hur man bytte en propp och såg vilken som var trasig...