SveaNova skrev 2011-01-16 16:15:09 följande:
Jag har inte läst alla kommentarer här, MEN jag har samma problem.
Jag är ALLTID sjuk, och nu menar jag ALLTID.
Kommenterar mest för att får skriva av mig!!
När folk frågar hur jag mår så vill jag inte längre säga "jag är sjuk",
Utan jag säger bara att de är bra, men de är det verkligen inte.
En gång tog jag tag i de och bokade tid för en "hälsoundersökning" på vårdcentralen.
Gick dit i tro om att jag skulle få en grundlig undersökning av min hälsa, men icke.
Svaret när jag väl kom på den bokade tiden var att "Man gör inte hälsoundersökning på ngn som inte är allvarligt sjuk" (men jag sa ju när jag ringde att jag ville ha tid för en hälsoundersökning & fick en tid inbokad)
Måste jag gå och bli döds.sjuk för att man skall bli tagen på allvar??
Hur kan dem vet att jag inte är "allvarligt" sjuk, om dem inte vill undersöka mig.
Jag gick iaf gråtande därifrån och har inte kontaktat en läkare sen dess i stortsätt.
Men för 1månad sen blev jag inlagd på sjukhus.
Och fick kontakt med en superbra läkare på en annan vårdcentral,..
& nu i morgon (MÅNDAG) så tänker jag boka in en tid hos henne, för att få en utredning av detta.
Jag började på komvux i måndags förra veckan och har redan varit hemma i 3 dagar utan 4 !!
Vilken bra start! (absolut inte)
Är fortfranade sjuk.
nu de senaste har jag varit sjuk i nästa 3månader !!
Trött på att hör av det bara är INFLUENSAN!
Kolla om du / ni har D-vitaminbrist!
Jag har alltid haft lätt att bli sjuk, har alltid vetat att jag har dåligt immunförsvar.. Och nu i samband med annan sjukdom så togs en massa prover,
b.la på D-vitamin och det visade sig att jag hade brist på det.. Nära allvarlig brist t.o.m så jag fick utskrivet D-vitamindroppar ( ungefär som de AD-droppar man ger till småbarn )
Tror inte att man behöver recept men dropparna måste beställas in då de ska stå kallt i kylskåp. Jag tar 8 droppar om dagen på morgonen och har snart gjort det i en vecka så jag kan inte säga om det gjort någon skillnad än..
Men kolla upp det! Ska fungera för immunförsvar, minne, vikt osv, osv..