• Mrs Cykel

Bör man gå ut med ett förkyld barn?

Min 1,5-åring har vaknat helt förkyld. Hon hostar slem, är något snorig och har 38,2 i temp.

Jag skulle behöva gå och handla mat till mataffären 10 minuters promenad härifrån. Är det dumt att gå ut med henne alls när hon är förkyld? Det är ju inte jättekallt ute och jag klär ju naturligtvis på henne ordentligt i vagnen.

Hur gör ni andra? För övrigt planerar vi att hålla oss lugna inomhus hela dagen.

• Svar på tråden Bör man gå ut med ett förkyld barn?
  • zhal

så länge hon e väl klädd för utgång kan du ta ut henne min läkare rekomenderade promenad varge dag för att min son ska få frisk luft (hane oxå jätte förkyld nu)

• sallybuse

Hon kan nog gå med en stund.Behöver kanske lite frisk luft.Bara man inte stannar ute ett par timmar eller går hem till någon.Så gå du bara ut en sväng.

• carola1977

Jag tror att det är bra med frisk luft så länge man inte anstränger sig ute och får hosta av det eller om ni bor någonstans där det är väldigt kallt.

• ELLEoClara

Frisk luft är bara bra när man är förkyld.

Men hon ska inte springa runt och leka ute. Så en kort promenad i vagnen låter toppen.
  • MsLili

Nej det skulle jag inte, om förskylningen bröt ut inatt/idag.

• Mrs Cykel

Ok, delade meningar som vanligt...

Hon är pigg, nästan som vanligt tidvis, så en liten vagntur kanske kan göra henne gott. Det är ju strålande sol och härligt väder ute, så det kanske kan vara bra med lite frisk luft.

Jag funderar vidare på saken, och om vi knallar iväg så bäddar jag ned henne ordentligt i vagnen.

• Mrs Cykel

Tack för era snabba svar, förresten!

• buffybus

skulle jag göra ja.. man ska klä på ordentligt bara.. bvc säger också att det är ok.. jag har frågat dem också en ggn... 38 e ju inte mkt i feber heller dem säger det e lugnt när dem har 40 i feber för det e inte lika farligt som när vi vuxna har 40... 

André -08 & Emma -09
  • buffybus
    Mrs Cykel skrev 2010-02-05 10:06:26 följande:
    Ok, delade meningar som vanligt... Hon är pigg, nästan som vanligt tidvis, så en liten vagntur kanske kan göra henne gott. Det är ju strålande sol och härligt väder ute, så det kanske kan vara bra med lite frisk luft. Jag funderar vidare på saken, och om vi knallar iväg så bäddar jag ned henne ordentligt i vagnen.
    klart bara gå ni!! det e så kort runda också herregud!! bara ut o njut
    André -08 & Emma -09
  • Mälaröbo

Frisk luft är aldrig farligt för någon som är förkyld, det är vilan man ska tänka på.
    Har de feber är det dessutom BRA att svalka av sig, kanske sova middag i vagnen ute osv.

• carita

Javisst kan ni gå ut!! över 40 grader i feber, så skulle jag inte gå ut med mina barn! Men ni ska ju inte ut och leka precis. Frisk, "ny" luft gör hon blir lite piggare, ljuset ute gör henne bara gott!
    Hoppas att hon kryar på sej snart!

Svar på tråden Bör man gå ut med ett förkyld barn?