• mariahammarberg

vad göra åt hosta på 1åring?

han har varit mkt mer förkyld innan, ingen feber och är på bättringsvägen. men hostar så mkt, hostar halva nätterna i sömnen vilket även om han sover ger sämre sömn.

BVC och läkare brukar ju inte göra ngt m de är feberfria och om de inte varit sjuka mer än två veckor. De vll ogärna ge hostmedicin.

Har du ngt "husmors trick" som jag kan testa?

Johanna 2007-02-25 Linus 2009-02-02
  • Svar på tråden vad göra åt hosta på 1åring?
  • Sharatain

koka vatten och andas in ångan. det brukar då jag göra.

• Kajak

Ge varm dryck som tex te eller vatten.
    Det funkar de gånger våra småa hade hostan.
    Ge dom dryck så sanrt dom hade hostat färdig... eller medan dom hostar (mellan pauser menar jag)

• Gullegrynet

Hej Maria! Tremänning Kicki här! Kanske detta kan hjälpa!
    Världens Absolut BÄSTA Tips För Hostiga Små Och Stora

Det här tipset fick jag/vi av min svärmor då vår yngste son fick sin första riktiga hosta, ca 4 år sedan. Sedan dess har jag likt Jesus försökt sprida detta till så många människor som möjligt Det är verkligen världens bästa tips och jag blir lika lycklig varje gång någon provat och blivit hjälpta!

Hacka (gärna finhacka) en gul lök och lägg i en skål bredvid sängen. Finns möjlighet är det att föredra om man kan placera skålen ovanför ett element eller något annat varmt. Ångan sprids ännu lättare då. Använd gärna en ny lök varje kväll. Sov gott!

PS. Det kommer inte att lukta gott i rummet under tiden, typ stark tåsvett, men jag LOVAR att det är värt det. DS
  • Gullegrynet

Ojoj, menar inte yngste son... Har ju bara en son. Hihi!

• Chickmum

förkylningsastma? kolla upp det.

Svar på tråden vad göra åt hosta på 1åring?