• Anonym (lite ledsen..)

tjejer blir ni uppvaktade av era killar???

Fattar inte vad det är med mig? Hur kommer det sig att jag aldrig får bli uppvaktad av den kille jag lever med. Det var samma i mitt förra förhållande, fick aldrig en blomma eller ellen present. När det tog slut mellan oss så vet jag att han i sitt nuvarnade förhållande fjäskar som fan och håller på. Men aldrig med mig när vi var ihop.

Nu är det samma visa igen, får aldrig någonting eller några snälla ord. Inte spontant i alla fall. Vad kommer det sig att killar inte vill uppvakta mig. Utstrålar man något eller vad?
    Vad gör ni eller säger ni till era partners? Får ni blommor eller några andra tecken på att han älskar dig??

• Svar på tråden tjejer blir ni uppvaktade av era killar???
  • Pruttiluskan

Minns så väl en kille som sa "vad duktig du är" väldigt ofta...blev väldigt glad av det! =)

I andra förhållanden så har jag hållt på & grejat & så...men inte fått så mycket tillbaka kan man väl säga förutom att de hittat en ny att leka med! =(

• keya12

Hmm...känner inte igen detta. Jag får inte blommor jätte ofta. Iaf inte köpta såna. Men en gång i höstas kom han hem med en näve torkat gräs för han hittade inga blommor Jag satte dem faktiskt i en vas!

Men det kanske handlar om att ni uttrycker kärlek på olika sätt och förväntar er det på olika sätt. Jag kan ibland komma hem med ett paket blodpudding från affären eller ett paket rödbetssallad. Jag gillar inte varken blodpudding eller rödbetssallad men vet att han älskar det och han blir lika glad åt det som jag blir åt en ask choklad. Man ska inte uttrycka kärlek på samma sätt som man vill ha det.

• Anonym

jag får inte heller blommor men det är ok, jag bryr mig inte så värst. Istället är det mer fina ord, jag älskar dig, finast i världen,underbarast, snyggast, läckrast...nåt sån't får jag höra varje dag och presenter får jag mest på julafton och födelsedagen.Men inte ofta utöver det.

• Alexandra84

Min man är väldigt bra på att visa mig att han älskar mig.
    Med ord gör han det varje dag. Så fort vi pratar i telefon så säger han att han älskar mig, eller om han ska gå iväg nån stans... Han är oxå noga med att säga annat som är uppmuntrande.

När det gäller saker så går det i perioder. Men han köper ju inga dyra smycken och såna saker (förutom vid födelsedagar eller jul).
    Men jag känner att det "lilla" betyder så mycket. Som en kväll kom han hem med rosor och en korsords tidning. Guld värt kan jag lova.
    Men presenter så jag nog nån gång i månaden, kanske varannan. Lika så med blommor.
    Så jag anser mig vara otroligt lycklig lottad.
    Vi har för övrigt varit ihop i 10år... har 3barn. Så det är inte bara en nyförälskad period.

Men jag har inte haft samma "tur" med andra förhållanden. Vissa har varit vidriga... Har jag fått nåt så har det varit kränkande saker.

• Snellen

Jag har det lite samma som Anonym, jag har aldrig fått en blomma av min man. En gång kom han hem med nånting stort inslaget i floristpapper. Jag blev jätteglad och förväntansfull, men det visade sig vara en liten palm som han ville ha i ett fönster för att se hur den tog sig. Inte så romantiskt som jag hade hoppats.

Trots att jag inte får traditionell uppvaktning känner jag mig ändå älskad. Han säger ofta till mig att jag är bäst och att jag är sötast i världen och sådana saker. Och det allra största kärleksbeviset är att han utan gnäll ställer upp på att massera mig och att hämta saker åt mig nu när jag är gravid. Jag vet hur bekväm han är av sig och därför betyder det mycket för mig att han villigt springer några extra rundor till köket när vi sitter i soffan en kväll.

• MajsanD

min man uppvaktar mig på olika sätt, antingen att handla hem ngt gott till mig att äta, eller handlar hem saker vi behöver utan att jag behöver be honom{#lang_emotions_sunny}
     blommor blir det ibland {#lang_emotions_flower} fast jag köper oftare själv hi hi hi

men han var så söt imorse när jag med håret åt alla håll och säkert helt urvaken fick höra att, you so beautifull{#lang_emotions_heart} han e en riktig romantiker min man och får höra många ggr varje dag att han älskar mig och att han har saknat mig när han eller jag varit på jobbet

så jag får mycket kärlek och ger lika mycket kärlek tbk {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

• Anonym

jag får blommor om jag fyller år. Annats brukar vi köpa blommor tillsammans för att ha något fint hemma. 

Min sambo visar varje dag att han älskar mig men inte med att köpa saker.
    Han gör små saker åt mig. som att pilla mig i håret osv.. det uppskattar jag mer. =)
  • Anonym
    Anonym (lite ledsen..) skrev 2010-02-05 10:48:37 följande:
    Fattar inte vad det är med mig? Hur kommer det sig att jag aldrig får bli uppvaktad av den kille jag lever med. Det var samma i mitt förra förhållande, fick aldrig en blomma eller ellen present. När det tog slut mellan oss så vet jag att han i sitt nuvarnade förhållande fjäskar som fan och håller på. Men aldrig med mig när vi var ihop. Nu är det samma visa igen, får aldrig någonting eller några snälla ord. Inte spontant i alla fall. Vad kommer det sig att killar inte vill uppvakta mig. Utstrålar man något eller vad?Vad gör ni eller säger ni till era partners? Får ni blommor eller några andra tecken på att han älskar dig??
    Uppvaktar du dina killar? Är svaret nej så tror jag inte att du kan förvänta dig något i retur. Är svaret ja så kanske man får öppa en dialog i relationen så att du får berätta för honom på vilket sätt du vill ha uppvaktning.
  • angeni

här är det mest ord typ jag älskar dig, vad duktig du är.

Aldrig blommor eller något sådant. Men samtidigt är det orden som är viktigast

• Anonym (haha)

Vad gör du för dina killar då?? Ts.

• Mariohn

Man blir behandlad som man tillåter folk att behandla en. 

• Stålmamma

nej jag har aldrig någonsin blivit uppvaktad med blommor eller pressenter spontant av varken min man eller mitt ex. min man säger aldrig att ha nälskar mig heller men det va mitt ex duktig på. kan ju tillägga att jag aldrig säger till min man att jag älskar honom heller tycker det känns o låter så fånigt då jag säger det.

• tjej87

Jag brukar inte få blommor men jag får kramar, pussar och fina ord varje dag och det är mycket mer värt. Blommor och presenter får jag vid jul, födelsedag, alla hjärtans dag och årsdagar :) Sen bjuder han varje gång vi äter på restaurang (eftersom jag pluggar och inte har så mkt pengar). Han gör även småsaker som jag uppskattar, tex tittar på en romantisk komedi med mig och jag får luta mig mot honom fast han gillar action och kanske hellre vill bre ut sig själv i soffan :)

• Anonym

Både med ord o "saker" .

Jag är gravid i vecka 23 . och är såååå tokig i kexchoklad nu när jag är gravid, och  det vet han, så när han kommer hem från jobb så kan han komma då å då med choklad till mig
    Vi säger varje dag till varandra att vi älskar varandra, visar det även med kramar o pussar.

• Anonym

Har precis samma "problem" i mitt förhållande. Tog upp detta häromdagen med min sambo. För jag menar, hur svårt kan de vara att bara säga "jag älskar dej" nån gång ibland?
    Jag frågade även varför han aldig har vart så romantisk av sej. Då svarade han nått så dumt som " jo men jag tror att killar funkar så, att har man sex på första dejten så behöver man inte uppvakta" Vaddå?!! Så ska man leva hela livet oromaniskt bara för att man råkat ha sex på förtsa dejten? Han menade att man bara uppvaktar så länge man inte har fått komma till, så efter det så vet man att det är lugnt.
    Blev jävligt ledsen när han sa så faktiskt. Jag begär inte att han ska ge mej massa presenter och komma med överdrivet fina ord hela tiden. Men nån gång ibland skulle väl inte skada. Eller kanske bara jag som är känslig.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-02-05 13:48:48 följande:
    Har precis samma "problem" i mitt förhållande. Tog upp detta häromdagen med min sambo. För jag menar, hur svårt kan de vara att bara säga "jag älskar dej" nån gång ibland? Jag frågade även varför han aldig har vart så romantisk av sej. Då svarade han nått så dumt som " jo men jag tror att killar funkar så, att har man sex på första dejten så behöver man inte uppvakta" Vaddå?!! Så ska man leva hela livet oromaniskt bara för att man råkat ha sex på förtsa dejten? Han menade att man bara uppvaktar så länge man inte har fått komma till, så efter det så vet man att det är lugnt. Blev jävligt ledsen när han sa så faktiskt. Jag begär inte att han ska ge mej massa presenter och komma med överdrivet fina ord hela tiden. Men nån gång ibland skulle väl inte skada. Eller kanske bara jag som är känslig.
    Kanske ska tillägga att jag är gravid i vecka 20 och kanske vill ha mer kärlek än vad jag kanske begär som ogravid=)
  • FrökenFri
    Anonym skrev 2010-02-05 13:50:12 följande:
    Kanske ska tillägga att jag är gravid i vecka 20 och kanske vill ha mer kärlek än vad jag kanske begär som ogravid=)
    Nejnejnej, det har ingenting med din graviditet att göra. Om du är en person som behöver få visad uppskattning, så är du. Att din kille inte ger dig det du behöver (och speciellt om han fortsätter i samma stil efter ett snack), så tycker jag att han är riktigt respektlös och elak.

Många här skriver även att "man får vad man ger" osv, och ja det är sant. MEN! Alla behöver olika saker! Bara för att ex tjejen har ett behov av att få visad uppskattning, så betyder det inte att det är precis vad killen behöver! ALLA behöver olika saker, för att känna sig uppskattad och älskad.
    Och killar är fruktansvärt dåliga på sådant! Killar är enormt egoistiska enligt min mening. (undantag för regeln fins såklart alltid) Dock betyder inte det att man bara får ta o leva med det. Kommunikation är allt!
  • After Forever

Blommor och sådant får jag aldrig och det är inget jag ens vill ha. Däremot har jag fått en cykel en gång (blev verkligen superglad och hade absolut ingen aning, tofflor och sådana saker. Köper överaskningar till honom också såklart då och då. Små och större.

Vi har vart tillsammans snart 8 år.

• Sockerkopp

Min sambo uppvaktar inte mig heller. Jag uppvaktade honom ofta förut, men inte så mycket längre. Däremot är min sambo "duktig" på att se om jag har nya kläder till exempel. Häromdagen hade jag en ny blus på mig och då sa han att han tyckte att jag var fin i den {#lang_emotions_smile}

Sen är jag brevbärare på somrarna då det är uppehåll iskolan och förra vintern hoppade jag också in och jobbade en dag. Då fick jag för stora kläder då de inte hade några mindre just då. Jag fick cykla själv i djup snö på ett område jag inte cyklat förut. Jag tog bilen på morgonen vill jag tillägga. Jag trodde att det skulle gå ganska fort så jag tänkte inte på att ta med vatten och något att äta. Trodde inte jag skulle bli lika törstig som på sommaren, men det blev jag ju såklart. Försöker att knacka på hos en vän jag känner där jag delade så jag inte skulle behöva störa min sambo som var hemma ledig. Men till slut inser jag att det inte går och ringer honom och ber honom att komma med en vatten flaska. Trots att han inte har bil utan måste cykla i minusgrader går han med på det. Ett tag senare möts vi upp och då har han inte bara med sig en vatten flaska utan en smörgås, ett äpple och en coca-cola då han tyckte att jag behövde lite socker för att orka. Då kände jag mig otroligt älskad! Jag behöver inte be om något utan han tar den extra tiden för att se till att jag mår bra. Sånt är mycket mer romantiskt än att han kommer hem med en bukett blommor som ändå vissnar efter några dagar. Istället får man minnen som varar! {#lang_emotions_heart}

Tror att alla män (och kvinnor också såklart) är väldigt olika när det kommer tillatt uppvakta sin partner. Jag vet att min sambo inte är den som gör det och då har jag ju två val. Endera lämnar jag honom för att jag behöver vara med någon som uppvaktar mig eller så accepterar jag honom som han är. Sen är det självklart så att man vill bli sedd och älskad, men jag tror att man måste öppna ögonen och se de små sakerna som faktiskt säger Jag älskar dig lika tydligt som att säga det!

• anna klara

Min sambo var sån i början, vart ihop i 8 år. JAG ÄR SÅN SOM TÄNKER UT SAKER HAN TYCKER OM, alltså jag har en tanke bakom det jag köper ibland,

men han gör aldrig nåt, så jag har oxå lagt ner... Trist..

Svar på tråden tjejer blir ni uppvaktade av era killar???