• 3mamsen

Teneriffa- Tips, restauranger,m.m.

Vi ska till Teneriffa, bo mellan Playa de las Americas och Los Cristianos.
    Våra barn är 2, 6 och 8 år.

Jag vill gärna ha tips på:

Bra restauranger.
    Barnaktiviteter, parker, osv.
    Utflyktsmål
    Prisläge, någon som nyss varit där, vad kostar mat, osv.?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 21:57
    Oj, den här tråden ska förstås ligga under "Resa med Barn" inte under "Relation/Samliv"

• Svar på tråden Teneriffa- Tips, restauranger,m.m.
  • 3mamsen

Puffar.

Finns det ingen, med lite tips för en barnfamilj ang. Teneriffa?

• AndersKbg

Mellan Americas och Christianos? Det är två sammanbyggda stadsdelar. Vi ska själva bo på gränsen där om några veckor. Har varit där ett antal ggr och brukar stortrivas.
    Vi brukar besöka olika restauranger varje gång, maten är sådär, spanjorerna är inte kända för att krydda maten direkt.
    Det finns flera parker på Teneriffa, Siam park och Aqualand till exempel. Djurpark och vattenland på södra delen av ön. Men något som ni inte ska missa är Loro Parque, en av världens största och finaste djurparker. Den ligger på norra sidan och det går fina bussförbindelser dit, eller också hyr ni en bil.
    Maten på Teneriffa är lika dyr som i Sverige, det är absolut inte billigt där.

Ta första dagarna och upptäck los Christianos, den delan är äldre och mer genuint kanarisk än las Americas, som är helt uppbyggt för turism.
    Egentligen föredrar jag norra delen av ön med sin grönska och inte lika tryckande värme. Men södra delen är helt klart mer solsäker om det är det man är ute efter.

• 3mamsen

Tack för tipsen. Jo, vi vill ju ha sol, så därför blev det sydsidan.

Jag var nyfiken på restauranger, kanske Los Cristianos är mysigare att gå ut och äta i?

Jag ska läsa på om parkerna, våra barn är ganska små så kanske djurparken är bäst.

Svar på tråden Teneriffa- Tips, restauranger,m.m.