Illgul vätska läckage
Hej
Jag köpte en bil i måndags och nu har den läckage, det är en illgul vätska som syns i snön under bilen. Vad kan det vara?
Hej
Jag köpte en bil i måndags och nu har den läckage, det är en illgul vätska som syns i snön under bilen. Vad kan det vara?
Hej!
Jag har en Renault och min glykol är som en självlysande gul vätska. Kan det vara det, månne?
Kan du avgöra vad det är för konsistens / lukt på vätskan?
Tänkte så att det inte är olja bara...
Men visst finns det Gul Glykol. Inte jättevanlig, men jag tror det är en typ av long-life kylvätska som inte byts lika ofta som röd och blå kylvätska.
Lite info från OK/Q8:
http://www.okq8.se/servlet/ContentViewerServlet?contentUrl=cycube://internal/document/115657&nodeId=com.cycube.navigation.node.NodeId@100910
Min glykol är Renaults egna. Jag trodde också att den skulle vara blå eller röd men denna var som sagt gul. Det var därför jag skrev att jag har en Renault, om du hade en sån...
Volvo v70 är det. Okej så det kan vara kylavätskan, jag trodde den bara var blå, så lite man vet. Jag ska lämna in den, för det skjunker i kylarvätskan, så något fel är det på den. Skönt att jag upptäkte det med en gång, så jag slipper betala för det.
Nä, den luktar ingenting.
Ac:n vad har den för färg?