• Sofiaochjonas

Gifta män lämnar sin fru för älskarinnor

Någonting jag funderat på är varför i all världen vissa kvinnor är så naiva, så dom tror att deras älskare (om han är gift) ska lämna sin fru och familj för att leva med henne. Förstår dom inte bättre eller vill dom bara inte inse att det antagligen aldrig kommer bli så?!
    Jag menar, vilken smart man lämnar sin fru och barn för en annan kvinna som resten av släkten får reda på att han haft en affär med. Roligt att visa upp den kvinnan på familjemiddagen liksom.

• Svar på tråden Gifta män lämnar sin fru för älskarinnor
  • Lena

Man agerar efter känsla inte efter hjärna ibland. Annars hade ingen varit otrogen.

• hurskadetgå

Jag tror ärligt talat att ALLA kan hamna i denna sits - men innan jag själv hamnade där var jag som du - fördomsfull och naiv. Varför skulle man inte kunna förälska sig i en gift man? Och hur jävla smart blir man när man är förälskad?

• Sofiaochjonas
    hurskadetgå skrev 2010-02-05 19:21:30 följande:
    Jag tror ärligt talat att ALLA kan hamna i denna sits - men innan jag själv hamnade där var jag som du - fördomsfull och naiv. Varför skulle man inte kunna förälska sig i en gift man? Och hur jävla smart blir man när man är förälskad?
    Jag säger inte att en kvinna inte kan bli kär i en gift man, men ärligt. Hur många av dessa otrogna män lämnar verkligen sina fruar, gör slag i saken? Inte många. Förstår inte varför de är så naiva och tror att det verkligen kommer bli så också.
  • Myndighetschefen

Uhm, vem bryr sig egentligen? Det är väl så i många relationer att saker och ting inte sker. Man blir kär, det är på G men en vågar inte ta steget till att bli ett par.

Sen förstår jag inte varför du är så säkert på det här med älskarinnor. Min karl lämnade sin sambo efter att vi träffats tre gånger. Han blev störtförälskad och visste att problemet egentligen låg i hans och sambons relation och gjorde slut.

Hans föräldrar blev såklart fly förbannade, men dom har inget val än att acceptera det, vi är vuxna människor och vem bryr sig? Är det äkta kärlek så är det och det skulle aldrig hindra min kille från att stå upp för mig.

• Miss Cee

Jag vet några stycken där mannen lämnat fru och barn och valt älskarinnan. Grattis!
    Efter det har älskarinnan insett att hon får en man som utan att blinka överger fru och barn och blir väldigt svartsjuk och orolig. Med rätta.

Man kan inte styra sina känslor, men man KAN styra över sina handlingar. Att vara otrogen är ett aktivt val! Att lämna sin familj istället för att jobba på förhållandet är ett aktivt VAL! En man/kvinna som gjort det valet en gång kan lätt göra det igen. Hans/hennes moral genomgår ju inte en mirakulös förändring bara för att man byter förhållande, snarare tvärtom.

Så det som är mest korkat i det här sammanhanget är att ens vilja ha en man/kvinna som lättvindigt sviker sin familj och är otrogen. För sen är det "du" som får leva med honom/henne...

• hurskadetgå
    Sofiaochjonas skrev 2010-02-05 22:31:28 följande:
    Jag säger inte att en kvinna inte kan bli kär i en gift man, men ärligt. Hur många av dessa otrogna män lämnar verkligen sina fruar, gör slag i saken? Inte många. Förstår inte varför de är så naiva och tror att det verkligen kommer bli så också.
    Om folk alltid var smarta skulle vi inte ha några problem i världen. 4 av 5 män lämnar inte sin fru vid otrohet.

Miss Cee skrev 2010-02-05 23:03:24 följande:
    Jag vet några stycken där mannen lämnat fru och barn och valt älskarinnan. Grattis!Efter det har älskarinnan insett att hon får en man som utan att blinka överger fru och barn och blir väldigt svartsjuk och orolig. Med rätta. Man kan inte styra sina känslor, men man KAN styra över sina handlingar. Att vara otrogen är ett aktivt val! Att lämna sin familj istället för att jobba på förhållandet är ett aktivt VAL! En man/kvinna som gjort det valet en gång kan lätt göra det igen. Hans/hennes moral genomgår ju inte en mirakulös förändring bara för att man byter förhållande, snarare tvärtom.Så det som är mest korkat i det här sammanhanget är att ens vilja ha en man/kvinna som lättvindigt sviker sin familj och är otrogen. För sen är det "du" som får leva med honom/henne...
    Allt är inte svart eller vitt.
  • Miss Cee

Nej, men vissa saker är det. Även om man förtvivlat gärna vill göra gråskala av det ;)

• hurskadetgå
    Miss Cee skrev 2010-02-05 23:45:04 följande:
    Nej, men vissa saker är det. Även om man förtvivlat gärna vill göra gråskala av det ;)
    Du tar väldigt mycket för givet här, det var det jag syftade till. Att du utgår från saker - att såhär är det liksom men ärligt talat tror jag att det kan vara på en jävla massa sätt och vis när mannen när han nu väl gör det i 20 % av fallen lämnar.. alltså inte svart eller vitt.

Du tar för givet att:
    1. mannen lämnar utan att blinka
    2. mannen lättvindigt sviker sin familj och är otrogen
    3. nya kvinnan blir svartsjuk och orolig
    4. att det är någon som tror att det inte handlar om aktiva val och att man kan styra sina handlingar
    5. att alla otrogna har kass moral
    6. att den som lämnar inte har jobbat tillräckligt på förhållandet
    7. att det alltid finns något att jobba på i förhållandet
  • Sofiaochjonas
    hurskadetgå skrev 2010-02-05 23:13:34 följande:
    Om folk alltid var smarta skulle vi inte ha några problem i världen. 4 av 5 män lämnar inte sin fru vid otrohet.
    Just det jag menar. Varför är vissa kvinnor så naiva och tror att just HENNES älskare ska göra det?
  • Cendrillona

Jag skulle vilja framställa det på ett annat sätt.. Att som man vara otrogen är ofta ett sätt att ta sig ur relationen, alltså ett medvetet omedvetet val. (lät invecklat {#lang_emotions_smile}). Kvinnor har enklare att ta sig ur relationer utan att det nödvändigtvis ha en ny parter som står och väntar.

Så jag skulle vilja säga att många lämnar sina fruar, men då finns det en dålig relation i botten. 
    Men visst kan jag häpna över älskarinnor som väntar år ut och år in... Vansinne... och att sänka sin syn på sig själv genom att degradera sig till no 2..
Svar på tråden Gifta män lämnar sin fru för älskarinnor