• 2barn88

Hur ofta köper ni nya täcken?

Ja, som frågan lyder hur ofta brukar ni köpa nya? Till er själva och till barnen.

• Svar på tråden Hur ofta köper ni nya täcken?
  • glasbubblan

Varför ska man köpa nya...?

• Blå Flygare

När vi tycker at vi har för få. Funderar dock på att byta ut de vi fått ärva av våra föräldrar när vi flyttade hemifrån. De är väl från 60- eller 70-talet.

• Trojan Rudeboy

Kuddar bytes efter 1-3 år och täcken vart 5:e på ett ungefär. Blir så totalt äcklad av personer som har kuddar och täcken i flera årtionden, helt gula och äckliga av all svett och smuts... *ryser*

• ABC123

Duntäcken var 6-år ungefär.
    Vädrar dom ofta och tar hand om dom bra.

• Dixie
    Trojan Rudeboy skrev 2010-02-05 19:53:24 följande:
    Kuddar bytes efter 1-3 år och täcken vart 5:e på ett ungefär. Blir så totalt äcklad av personer som har kuddar och täcken i flera årtionden, helt gula och äckliga av all svett och smuts... *ryser*
    jag tvättar mina täcken och kuddar .............
  • Blå Flygare
    Gula och äckliga? Vi tvättar våra täcken ofta så vi har inga fläckar och inget gult på dem. Kuddarna däremot byter vi oftare, de går ju inte att tvätta på samma sätt och få rena, blir ofta osköna efter tvätt också.
  • qattla
    Hur kan de bli så vidriga om man tar hand om dem? {#lang_emotions_surprised}
  • ABC123

Jag tvättar också täckerna och kuddarna ca 2 gånger om året.
    Men dom behöver ändå bytas ut ca var 6-år tycke jag.

• Blå Flygare
    ABC123 skrev 2010-02-05 19:56:59 följande:
    Jag tvättar också täckerna och kuddarna ca 2 gånger om året. Men dom behöver ändå bytas ut ca var 6-år tycke jag.
    Dun kan jag inget, men 2 ggr om året är så sällan att då hade jag också bytt. Minst en gång i mån tvättar vi täcken.
  • ABC123

Dun skall man inte tvätta för ofta.
    Men jag vädrar dom flera gånger i veckan utomhus.

• Blå Flygare
    ABC123 skrev 2010-02-05 20:01:10 följande:
    Dun skall man inte tvätta för ofta. Men jag vädrar dom flera gånger i veckan utomhus.
    Ah, då förstår jag. Jag tål inte dun, så jag slipper ha sånna besvär
  • Trojan Rudeboy
    Dixie skrev 2010-02-05 19:54:18 följande:
    jag tvättar mina täcken och kuddar .............
    Det gör jag också. Jag tvättar även mina underkläder men det skulle aldrig falla mig in att ha dem så länge ändå... Och när folk börjar tala om ärvda/begagnade täcken, sängar etc blir jag riktigt äcklad...
  • 2barn88

haha jag fick iaf ett svar om att det inte köps nya så ofta. För ca 2 år sen köpte jag ett nytt täcke till min man, kostade ca 600:- inte i dun men ändå varmt och fluffigt, idag vill han ha ett nytt för att det har tappat det där de hade för 2 år sedan.

Så jag tänkte att man kanske ska köpa nya ofta? Men nu vet jag att min man bara är lite kräsen, han får allt hålla med sitt i minst 2 år till. Haha. 
    När jag var liten vet jag att jag hade 1 täcke i minst 10 år, mina föräldrar köpte aldrig något nytt till mig iaf. 
    Men så länge ska mina barn inte få ha sitt täcke. {#lang_emotions_laughing}
    Vi köper nya kuddar ca 1 gång om året. =)
Svar på tråden Hur ofta köper ni nya täcken?