akalla
är akalla ett bra område?
är akalla ett bra område?
Jag skulle inte vilja bo där =)
Nej,det är slum. Om du inte ska bo i radhusen där dvs,det är lite mindre slum.
åh okej, fan vi har fått ett lägenhetserbjudande där. och det är ju skitsvårt att få lägenhet i sthlm..hmm :/
Det är absolut inget fel på Akalla, det är som vilken förort som helst.
Sen finns det trevligare områden än andra.
Mariehamnsgatan, Pargasgatan och Torneågatan tycker jag är allra bäst (kanske för att jag har bott där?). Helsingforsgatan är också bra.
Kaskö-, Porkala-, Sveaborgs-, Saima- och Nystadsgatan är helt okej, kanske lite sämre än de ovan, men helt okej (lite mer slitna hus, lite tråkigare gårdar). Sibeliusgången är nog sämst, men jag tror absolut att det går att bo där... Har många vänner som bor eller bott där under 00talet.
Sen finns radhusområdena, Dalen (Torneå- och Tavastehusgatan) och Trädgårdsstan (Imatragatan). Mindre radhus, fina områden.
Slum? Det är definitivt inte slum. Det är en typisk miljonförort.
Fördelarna med Akalla tycker jag är Akalla by och närheten till Järvafältet..
Bra ICAaffär och en Lidlaffär (jag föredrar ICA).
Är det något speciellt du vill veta? Har bott där i över 20 år, och är på besök väldigt ofta (mina föräldrar bort fortfarande kvar).
kan säga att vi trivdes i akalla ända tills vi fick barn. Gillade inte barnomsorgen vi såg. Men svärmor bor kvar i akalla och trivs bra. Bra kommunikationer in till stan. och nära ( cykel/bilavstånd. ) till sollentuna och barkaby.
Vi bodde dock i trädgårdstan.
Svärmor bor på kaksögatan som är brf.