• Anonym (frustrerad)

Vill inte leva i ett platoniskt förhållade

Fick barn i februari och livet är verkligen underbart men jag och min sambo lever i ett platoniskt förhållande och det sätter sina spår. Känner att vi inte är så nära varndra längre och små disputer växer sig allt oftare till större och jag känner mig allt mer frustrerad.
    Vi slutade ha sex tidigt under graviditeten eftersom jag hade svår foglossning och han tyckte det kändes konstigt att ha sex när barnet sparkade i magen. Nu har det gått ett år sedan vi la vårt samliv på is och jag VILL VERKLIGEN börja igen men inte han
    han tycer det känns konstigt eftersom jag fortarande ammar och både han och jag verkar ha mist lite lust till varandra. hans sexlust har alltid varit låg men nu verkar den vara obefintlig. vad ska jag göra?

• Svar på tråden Vill inte leva i ett platoniskt förhållade
  • Anonym

Tycker du ska försöka prata med honom....fråga om han inte är attraherad av dig längre!
    Säg att du saknar närheten.Be honom förklara vad som känns fel.....
    Funkar inte det är det ju ingen ide´........

• Marie N

TS...För de allra flesta (tror jag iallafall) brukar sexlivet gå på sparlåga ett tag efter man fått barn.Det är ju inte bara en stor omställning,utan en hel del slit också.När man knappt får tid att skita ifred kanske man inte känner sig så sugen på sex...
    Nu har det iofs gått ett år...o för mig är det en lång tid,men du/ni är knappast ensamma.
    Som tidigare talare sa,försök att verkligen prata med honom.Desto längre tiden går,desto svårare blir det nog.Och man måste ta upp "parrelationen" igen,o inte bara vara mamma o pappa.Ni kanske behöver lite vuxentid?Gå ut o äta tillsammans,prata,flirta med varandra och ha en hel natt ensamma.

Svammel Svammel.Hoppas ni sätter fart snart iallafall

Svar på tråden Vill inte leva i ett platoniskt förhållade