• silvermine

återbetalningsskyldighet av underhållsBIDRAG

hejsan!

min dotters pappa och jag har kommit överens om att skriva avtal om underhållsbidrag (alltså inte underhållsstöd från fk). han har mycket god ekonomi, jag är fortfarande föräldraledig och student (from ht igen). när vi räknade fram ub med hjälp av fk:s beräkning ( pbb.forsakringskassan.se/bau/ ) så blev det ett lägre belopp än tidigare. för honom handlar det sig inte om stora summor, men för mig blir det en enorm skillnad nu när beloppet är lägre. han sa att han nu äntligen kunde spara lite mera pengar. ok, men tillbaka till faktan.... nu vill han även kräva tillbaka överskottet av underhållsbidrag som han betalade tidigare.

jag har googlat lite men hittar endast information om att betala tillbaka underhållsstöd samt att man blir skyldig att betala tillbaka underhållsbidrag om han inte är pappan... hittar dock inget om man blir återbetalningsskyldig pga att han tidigare (utan avtal) betalat "för mycket" i underhållsbidrag.

vet kanske någon av er hur det står till? snälla inga spekulationer som inte baserar på fakta utan endast seriösa svar.

tack

Svar på tråden återbetalningsskyldighet av underhållsBIDRAG