• Cure

Bamseklubben?

Hej,

vi har preliminärbokat ett par resor till Gran Canaria.
    Vi har två barn 3 o 4 år. En resa fick vi med Bamseklubb på Bahia Feliz i mars, samt den andra utan Bamnseklubb i Maspalomas, oxå i mars.

Kan barnen känna sig utanför om de inte är med i Bamseklubben?
     Är de flesta småbarnen med i klubben?
    Kan man träffa dem på kvällen ändå, så de får lite "gruppkänsla"??

Vilken resa tycker ni?
    Vill ju inte göra barnen eventuellt besvikna.
    De älskar att bada, vill rida kamel etc.

Mvh///

• Svar på tråden Bamseklubben?
  • 3mamsen

Bamseklubben är ju bra om man vill ha barnvakt. Annars träffar de ju andra barn vid poolen, lekplatsen, minidiscot osv. Med så små barn har de kanske inte behov av kompisar heller.

• hotten

åker du inte på semester med dina barn för att de skall ha familjesemester å inte för att de skall känna att de tillhör utterligare en grupp??

bamseklubben är för att man skall ha barnvakt 2 timmar per dag i 5 dagar /v...  Men även för att barnen skall få göra lite helt annat planerat aktivitet, fast 3-4 åringar behöver nog mer tiden med föräldrarna framför allt om ni båda är annars arbetande å har barnen på dagis under veckorna!

• Jagsjälv

Vi åker på semester för att umgås och jag är inte sämre mamma bara för att sonen ska få vara med i en Bamseklubb. Han har tittat efter Bamse i katalogerna och nu har vi för första gången bokat en sådan resa. Jag har inget dåligt samvete för det! De har väl för 17 kul i den klubben, eller?

• Cure

Är båda yrkesarbetande, och vill ju självklart alltid ha mer tid för barnen.
    Det är ju naturligtvis lite därför man åker iväg.
    Men tänk tanken att "alla andra" jämnåriga är bakom en grind, och har Bamsekläder
    allihop, stojjar o leker o har hur kul som helst. Och man själv inte får vara med....
    Vill inte att de missar det i så fall.....

"Syns" klubben väl? Ja antagligen för att just kunna sälja in den???

Mvh

• 3mamsen

jag tror att man ofta kan köpa in sig i Bamseklubben på plats om det inte är högsäsong och proppfullt. När vi var i Egypten sa de i bokningen att det bara fanns någon enstaka plats kavr, men när vi kom ner var det en familj som anmälde på plats.

• hotten
    Cure skrev 2010-02-08 21:13:18 följande:
    Är båda yrkesarbetande, och vill ju självklart alltid ha mer tid för barnen.Det är ju naturligtvis lite därför man åker iväg.Men tänk tanken att "alla andra" jämnåriga är bakom en grind, och har Bamsekläderallihop, stojjar o leker o har hur kul som helst. Och man själv inte får vara med....Vill inte att de missar det i så fall....."Syns" klubben väl? Ja antagligen för att just kunna sälja in den???Mvh
    det beror på var du är, om du ser dem... vill du inte se så ser du inte :)

sen är den öppen även 1 timme 5 dar i veckan så att man kan tillsammans med föräldrar gå dit.
    det finns även cococlownensfödelsedag en kväll i veckan, som man anmäler sig till på plats, ca kl 18-2030 där de får käka pizza å tårta å ha kul..
    bamses frukost party är oxå en gång i veckan som man anmäler på plats

så även om man inte är med i bamseklubben så kan man ju ta del av bamse grejer å som förälder få egen tid oxå...

bamse promenerar även på området en gång per dag å har kvälls showen osv..
    vargen har vatten gympa mm.. dessa har heller inget med bamseklubben att göra..

ALLA ANDRA? skulle nog påstå att det är en bråkdel som är med i klubben :) säg 20 barn å då pratar vi om 3-4 stora hotellanläggningar på bahia, som är just en anläggning för barnfamiljer! med sådär långt över 500 rum.. hur mångha barn tror du är inte med i klubben?

å några staket eller grindar finns iallfall inte på Bahia... :(

dock är jag en förespråkare för superkids å även bamseklubben , men för större barn typ 5-6 år +
  • fröken skywalker

Nu vet jag inte vad ni har tänkt att göra på er semester, men har ni tänkt att göra många egna utflykter så blir det ju lite planering att komma i tid till klubben.

Jag tror inte att så små barn som du har kommer att förstå att det finns en klubb.
    Bamse visar sig ju ändå som sagt.

Mina barn var 5 när de var med i Bamseklubben. Det tycke väl att det var kul, men de tyckte ju det var roligare att leka i vattnet hela dagarna.

Nu var vi bara ute efter bad och solstol, så  jag tror ändå det var ett skönt avbrott för barnen. Det hade kanske blivit lite långtråkigt annars, men då hade väl den lata mamman fått göra ett ryck för att roa dem lite. Så för oss vuxna var det skönt att få lite avbrott i barnpassandet. Mycket pass blir det ju med små barn och vatten!

• SVejsan

Ofta är Bamseklubben en "Ice-breaker" för de blyga barnen, sedan leker de från och till med dom under resten av dagarna vid poolen.

Det var också ett utrymme för oss vuxna att ta en riktigt rask promenad...

Jag tror inte barnen på något sätt mår dåligt vad det än blir. Bara barnen får känna att de rår om er och vice versa, då kommer de och ni stärkta och uppvilade från semestern.

Om man inte vill gå till Bamse klubben på plats så är det ju bara att strunta i det - det skall ju inte vara något tvång... 

Svar på tråden Bamseklubben?