Varför bara hosta på kvällen?
Min son har sån rethosta på kvällen så han kräks men knappt någon hosta på dagen varför? vad kan man göra för att lindra? ger mot rethosta och högläge.
Min son har sån rethosta på kvällen så han kräks men knappt någon hosta på dagen varför? vad kan man göra för att lindra? ger mot rethosta och högläge.
Kroppen slappnar ju av då,därför blir det värre,men lägg han högt i sängen o att han har vatten...
Ja jag har givit vatten och har högläge men inte med gott resultat. Han blir ju så ledsen när han kräks och gör säkert ont i halsen med när han hostar så mycket.
Ett husmorstips jag läste för rethosta och har testat på mig själv med gott resultat i några dagar.
En matsked olivolja till sänggåendet! Det funkar faktiskt, även med vanlig rapsolja
Men om han inte är sjuk i övrigt, så bör du kanske ta ett besök till bvc. Det kan vara en början på astma. Dessutom ska man inte ge hostmedicin till barn i längre tider, framförallt inte rethosta. Tror jag tom. står på vissa förpackningar.
Världens bästa tips för både stora och små är lök! Det är otroligt välgörande och jag försöker sprida det här budskapet till alla jag kan. PROVA!!!
Grovhacka en eller två gullökar och lägg i en skål och ställ intill sängen. För bästa effekt är det fördelaktigt att ställa ovanför något varmt, t.ex ett element. Ångorna frigörs lättare då. OBS. Det luktar skunk under tiden, men det är det abslout värt!
Lycka till och uppdatera gärna hur det gick om du provade.
KRAAM!
Ja kalla mig konstig, men jag tycker ju då att de hostmediciner som finns faktiskt lindrar litegrann.
Är det ute med läkemedel och allt ska helas av sig själv eller med grankottar coh kristaller eller har jag missat nåt?
Allt är värt att prova när hostmedecin inte fungerar :)