• LAV0LINA

Löna sig att plugga till administratör/ekonomiassistent???

Har figurerat endel i arbete-delen i forumet och jag blir galen.
    Söker allt och lite till men kommer ingenstans.
    Ser nu på min kommuns hemsida (då jag kikade runt bland alternativ till barnomsorg) att man kan gå en distansutbildning på ca ett år, en yrkesinriktad utbildning till bland annat administratör eller ekonomiassistent.
    Funderar på att skola in tösen när hon är ett år och kanske hoppa på en sådan distansutbildning istället. Kanske man till och med hinner få sig ett yrke och kan hinna med att skaffa syskon innan dottern blir allt för gammal...
    Vad tror ni?
    Är det nått man kan sikta på?
    Jag har läst administration, företagsekonomi och affärsjuridik på gymnasial nivå och tyckte det var fantastisk roligt och jag skulle verkligen vilja jobba inom området administration, men har inte tillräckligt hög utbildning för det många gånger..
    Att bli revisor eller ekonom är inte det jag vill, så att utbilda sig till det på högskola känns inte aktuellt.
    Bolla lite funderingar med mig?

• Svar på tråden Löna sig att plugga till administratör/ekonomiassistent???
  • scaniae

som ekonomiassistent är det rätt hård konkurrens om jobben och man ska vara intresserad av ekonomi annars blir man inte kvar särskilt länge......

• LillaMandarin

Jag har ingen som helst utbildningen utan hade en svärmor som fixade in mig på kontoret när de hade en sjukskrivning. Gick som vikarie i 3 år och är nu fastanställd som personalredogörare/ekonomiassistent. Så har man kontakter så kan det löna sig att visa att man finns för dem ibland och slinka in på ett bananskal.
    Men annars tycker jag 1 år på distans verkar jättebra. Det är en bra merit när du söker tjänsten och likaså är det alltid en merit om du är bra på att lära dig nya dataprogram snabbt.
    Lycka till!

Svar på tråden Löna sig att plugga till administratör/ekonomiassistent???