• Anna Panna

Vad åt man till fest i början av 90-talet?

Halloj! Ska ha en liten fest nästa helg och jag och min gubbe tänkte köra på mat från början av 90-talet, det var vår "glansperiod" tillsammans med de vänner som kommer (vi träffas fortf lika mycket men det var under den perioden vi festade som mest). Vad åt man då?
    Vi funderar på avokado med räkröra, flygande jacob och päron med After Eight. Några andra förslag?
    Dricka?

• Svar på tråden Vad åt man till fest i början av 90-talet?
  • maximum

fondy (stavas?)
    kassler med ananas (ananas var väldugt exotiskt)
    kinamat som äts med pinnar

• Anna Panna

Fondue (?) tar för låååång tid och vi har aldrig gillat det men annars stämmer det nog väldigt väl periodmässigt.
    Kassler med ananas var ett bra förslag.

• La Lola
    maximum skrev 2010-02-06 15:17:56 följande:
    fondy (stavas?) kassler med ananas (ananas var väldugt exotiskt) kinamat som äts med pinnar
    Allt med ananans var väl 80-talet?
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • IdaVasterflo

kotletter i ungnen med cremé fraiche och sambal oelek. Det var rätt så trendigt när jag var liten. Minns när morsan gjorde det för första gången. Det köttet var det ju lite sting i ! haha 

Skagentoast känns ju lite 90-tal och marängsvisch, eller bananasplit! =D
  • maximum
    La Lola skrev 2010-02-06 15:24:02 följande:
    Jaha det kanske det va. minns inte så mycket av slutet på 80-talet och början på 90. Men lite sammanhängande är det ju.

Bakad potatis

Och när va det förresten fritösen kom? när alla skulle fritera hemma och gjorde allt möjligt i den, även chips
  • IdaVasterflo
    La Lola skrev 2010-02-06 15:24:02 följande:
    Frågan är väl om man ska laga något som slog igenom på 90-talet eller om man vill ha något som redan var populärt och som många åt som "helgmat" redan. (alltså rätter som vart populära på 80-talet och fortfarande åts ofta i början av 90-) Kebab slog ju igenom där någon gång också om jag inte minns fel.. 
  • Anna Panna
    IdaVasterflo skrev 2010-02-06 15:33:32 följande:
    Frågan är väl om man ska laga något som slog igenom på 90-talet eller om man vill ha något som redan var populärt och som många åt som "helgmat" redan. (alltså rätter som vart populära på 80-talet och fortfarande åts ofta i början av 90-) Kebab slog ju igenom där någon gång också om jag inte minns fel.. 
    Ja, lite så går våra tankar, lite sent 80-tal skadar inte........
  • Rae

De förslag du har känns väl nästan lite 70 och 80-tal, eller?

Fondue är väl super-90-tal! Planka var väl också populärt?

• Anna Panna
    Rae skrev 2010-02-06 15:39:41 följande:
    De förslag du har känns väl nästan lite 70 och 80-tal, eller?Fondue är väl super-90-tal! Planka var väl också populärt?
    Kanske är så men vi åt väldigt mycket flygande jacob i början när vi hade träffats och vi träffades -91 så för oss är det 90-talsmat.......
Svar på tråden Vad åt man till fest i början av 90-talet?