• Champagne77

    30+ som fått första barnet, del 17

    Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

                          

    Här hittar du oss ifrån Familjelivs bästa trådar "30+ som arbetar på första barnet", "30+ som arbetat mer än ett år på första barnet" och "30+ som väntar första barnet" som har fått våra guldklimpar.

    Första delen inleddes såhär:

    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu! Med egna små bebisar! 
    I denna tråden kan vi diskutera allt från nattsömn och matvanor till konstiga prickar, skostorlekar, barnpedagogik och bebisbajs.


    Länkar till våra andra trådar:
    30+ som arbetar på första barnet del 20:
    30+ som arbetat mer än ett år på första barnet, del 16:
    www.familjeliv.se/Forum-7-34/m49096489.html

    30+ som väntar första barnet, del 19
    Bf-lista för tjejer de som väntar första barnet del 19:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49550460.html
    När bebisen fyllt ett år finns systertråden 30+ med första barnet 1-3 år: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m48746196.html

    30+are som planerar syskon pratar vidare på: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

    BF-lista för 30+ som väntar syskon: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m49522537.html

    30+ som väntar/har fått syskon: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

    Samlingstråd för aktiva 30+are, in och kasta bullar! www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47671996.html


    {#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 22:54
    Ny tråd för 30+ som planerar syskon: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-17 20:54
    Ny tråd första barnet 1-3 år: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-20 21:01
    Ny 30+ syskontråd: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493295.html
  • Svar på tråden 30+ som fått första barnet, del 17
  • Champagne77

    Ho ho??? Verkar inte vara någon som hittar hit???

    Får väl spamma nya tråden själv då .

    juni: hoppas ni fick en mysig kväll när mannen kom hem, även om det blev senare än planerat... Hur är det med ryggen?? *kram*

    Mulle: härligt när det går längre tid mellan måltiderna {#lang_emotions_smile}. Hoppas ni får en mysig kväll tillsammans du och A. Tycker absolut du ska knyta ett band runt flaskan {#lang_emotions_kiss}.

    Pysslig: hoppas du bjuder på glassen när den är klar {#lang_emotions_tongue_out}... Finns för- och nackdelar med både hus och lägenhet, men tror att fördelarna med hus överväger STORT, eller {#lang_emotions_dreamer}...

    Persefone: såg också Himlen kan vänta när det gick för nåt år sen. Sara (gift med Geroge) är en gammal barndomskompis till mig... Blir ännu mer känslosamt när man känner de som är med i programmet personligen...

    Eva: drick tranbärsjuice som du redan fått tips om - drick MASSOR!!!!!!!

    Fiji: tänker på dig idag .

  • Zenobia

    Hoppar in med en fråga, undrar om det är nån som gjort vändningsförsök och hur det gick? Mest nyfiken Det verkar som den här envisa damen fixerat sig med rumpan, så  vi ska in på måndag och kolla läget. Sen se om det fungerar att vända henne också, hon verkar för liten också så dom måste kolla det med.

  • Champagne77
    Zenobia skrev 2010-02-06 18:01:11 följande:
    Hoppar in med en fråga, undrar om det är nån som gjort vändningsförsök och hur det gick? Mest nyfiken Det verkar som den här envisa damen fixerat sig med rumpan, så  vi ska in på måndag och kolla läget. Sen se om det fungerar att vända henne också, hon verkar för liten också så dom måste kolla det med.
    Hoppas nån kan hjälpa dig med ett svar . Jag har bara kompisar som har gjort det. Ibland har det lyckats och ibland inte... En tjej i gravidvattengympagruppen gjorde vändningsförsök, men bebisen ville inte vända sig... Hon fick tid planerad för kejsarsnitt och sedan när hon var inne på kontroll nån dag innan hade bebisen vänt sig. Det visade sig att bebisen dessutom ville vänta med att komma ut... Planerat kejsarsnitt var ca 2 veckor före BF och hon gick över ca 2 veckor... Så hon var gravid 4 veckor längre än hon hade "trott"... Lite snopet . En del säger att vändningsförsök gör ont och andra att det inte gör ont... Tror det är högst individuellt! Men som sagt, kanske nån i tråden kan berätta lite mer än jag som mest bara babblar känner jag nu... Kram på dig!
  • Zenobia
    Champagne77 skrev 2010-02-06 18:09:51 följande:
    Hoppas nån kan hjälpa dig med ett svar . Jag har bara kompisar som har gjort det. Ibland har det lyckats och ibland inte... En tjej i gravidvattengympagruppen gjorde vändningsförsök, men bebisen ville inte vända sig... Hon fick tid planerad för kejsarsnitt och sedan när hon var inne på kontroll nån dag innan hade bebisen vänt sig. Det visade sig att bebisen dessutom ville vänta med att komma ut... Planerat kejsarsnitt var ca 2 veckor före BF och hon gick över ca 2 veckor... Så hon var gravid 4 veckor längre än hon hade "trott"... Lite snopet . En del säger att vändningsförsök gör ont och andra att det inte gör ont... Tror det är högst individuellt! Men som sagt, kanske nån i tråden kan berätta lite mer än jag som mest bara babblar känner jag nu... Kram på dig!
    Tack för svaret ändå Jo ja har läst det också att ibland lyckas dom och sen kan det hända att dom vänder tillbaks också. Vet inte hur det är när dom redan fixerat sig för barnmorskan sa att det kan vara krongligt att vända dom då. Men vi får väl se på måndag.
    Vilken lurig bebis, frågan är hur min är för hon har legat på samma sätt under hela tiden så det är frågan om hon vill vända sig. Sen får vi se vad dom säger om hon är för liten också vad dom vill göra.

    /kram
  • Resande
    Lycklig- tack för ny tråd.  
    Zenobia- hoppas det går bra med vändningsförsöket. Det finns väl massa tips på olika övningar man kan göra för att hjälpa bebis att vända sig men vet inte hur det fungerar när de fixerat sig? 
  • Champagne77

    Zenobia: även hennes första låg i säte, så hon blev inte så chockad när andra också gjorde det. Han hade fixerat sig så ingen trodde direkt att det ens fanns en möjlighet att han skulle vända sig...men det gjorde han .

  • mikania

    Tack för tråd Lycklig!!

    Pysslig
    tråkigt med din mormor men som du säger så är det nog det bästa för henne att få somna in.

    Zenobia jag har tyvärr ingen erfarenhet av vändning.

    Evash vilken kämpe du är! Hoppas du får ordning på mjölken och bra att du äter och dricker mycket! Jag fick detta tips av en läkare vid uvi. Drick 1 liter tranbärsjuice på morgonen innan man ätit eller druckit något annat. Vänta med vatten så tranbärsjuicen får komma ut själv. Sedan kan du hälla i dig massvis med vatten. Tranbärsjuicen har en surhetsnivå som bakterierna inte trivs i. Om man dricker vatten samtidigt som tranbärsjuicen så ger den inte lika bra effekt. Hoppas du får bort annars är det nog lika bra att söka läkare direkt innan den blir värre.

    Mulle vilken morgon, härlig! Vi kanske ska införskaffa en mobil till sängen. Var har du köpt din? Är beredd att göra vad som helst för att få lilleman att sova egen säng igen. Vi hade vant oss att sova egen säng och 7-8 timmar i sträck (även om vi njöt varje natt då vi visste att det skulle komma andra perioder). Nu vill han bara sova i vår säng och vaknar varje eller vartannan timme och vill snutta, inte äta utan mysa vid bröstet. Puh känner mig lite sliten efter förkylning som avlöstes i magsjuka och sömnbristen på det. Tur att han är så söt så man smälter när man ser på honom . Mulle förresten så har min mjölk också sinat nu, speciellt på kvällarna. Kanske är något som kan hända här runt 4 månader, hoppas min kommer tillbaka som din.

    Mer ego...potatis med bröstmjölk gav kräkreflexer igår men var riktigt spännande och faktiskt lite gott idag...har inköpt palsternacka som ni tipsade om så det blir det om några dagar. Attans vad spännande det är att ge mat. Vill ge fruktpureer som jag tror han kommer älska, ska försöka hålla mig till tåls...

Svar på tråden 30+ som fått första barnet, del 17