• Tinkerbellen

hallondryck

Har ju läst om hallonbladste.. att dricka det för att få igång förlossningen i slutet av graviditeten.
    Nu har jag druckit typ en halvliter brämhults hallondryck. Kan det vara någon fara?
    Visst borde det väl inte vara hallon(själva bäret..) som får igång någon förlossning..?
    Är bara i v 18..

• Svar på tråden hallondryck
  • Mandragora

Du behöver inte vara orolig. Du kan pimpla hallonsoda och hallonsaft hela dagarna om du vill.

När man dricker hallonbladste är det just hallonbladen man använder. Inte bären. Och teet får inte igång någon förlossning - däremot finns det ämnen som kan få igång sammandragningar. Att dricka hallonbladste är alltså ett sätt för livmodern att träna före och efter förlossningen.

shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian
  • Fotavtryck

Nä, det ska just vara hallonbladsthe.
    O det staratar inte fl utan kan lindra vattenansamling i kroppen o att man blöder mindre vid fl.
    Dock har jag inte provat, för jag inte tror på det.
    Men att dricka hallonsaft hallonsoda osv ska du inte oroa dig för.

• Tinkerbellen

tack ni som svart och lugnat en nojjig tjej.. :P jag förstår väl också att det egentligen inte är farligt att dricka hallondrycken. Men jag har fått ont i magen så jaa.. då blev jag nervös på en gång!
    Tack för svaren!

• Fotavtryck

helt normalt att få ont i magen runt v. 18. liggamenten som drar ut sig o gör plats för bebisen. O det råkade nog bara hända just nu {#lang_emotions_cool}

• Stella 78

Jag levde på Brämhults hallondryck i v. 6-10. Det var i stort sätt det enda jag kunde få i mig på fm när jag mådde som mest illa. Så det är absolut ingen fara!

Svar på tråden hallondryck