• emmasa

Tundra golv från IKEA?

Såg att IKEA säljer sina golv för 29 kr kvm i helgen. Var lite sugen på att åka dit. Men min jobbarkompis sa att det är jättedålig kvalite och att de har vassa kanter. Någon som har erfarenhet? Är det värt ett besök? I vanliga fall kostar de 69 kr kvm.

• Svar på tråden Tundra golv från IKEA?
  • Tatcha

Är det på alla IKEA-varuhus eller på vilket har du hittat detta golv för 29:-. Vi la in Tundra (det är väl det som kostar 69:- i vanliga fall?) förra helgen i flickrummet och det blev jättebra. Vi la in det som var antikbehandlat - SNYGGT! Enkelt att lägga var det också.

• emmasa

Hittade annonsen i Dn, Metro, sthlm city. Det gäller de golven som i vanliga fall kostar 69 kr kvm, så det är nog det du köpte. Jag funderar på det antikbehandlat. Det är så fint.

• Tatcha

Hade jag bott i närheten så hade jag definitivt passat på att köpa golv. 29:- är VÄLDIGT billigt och antikbehandlat VÄLDIGT snyggt!

• emmasa

Jag bor inte i närheten. Men åka till IKEA är det bästa jag vet. ska tanka bilen och bege mig med en gång.

• Buz

När Plus gjorde ett test för ca två år sedan, fick Tundra ett av de högsta betygen. Köp!!! Det är jätte bra laminatgolv, synd bara att man inte fick köpa så mkt.

• mogreta

Buz:
    var det en gräns på hur mycket man fick köpa?

• Gillis

Vi har Tundragolvet hemma och är jättenöjda! Var lite orolig innan vi la in det, eftersom det kändes lite osäkert med ett golv som var så billigt......... Det var lätt att lägga in, det blev jättesnyggt och det är hållbart. Vi tappar saker titt som tätt och ännu har det bara blivit ett litet jack, men det kan ju bero på att det var förskäraren som fastnade med spetsen i golvet......

• Buz

mogreta: Ja det var max 8 pkt per kund. Men man får väl se till att ta med lite polare, så kan väl alla köpa 8 pkt var

• mogreta

Buz:
    Men varje paket var väll, drygt 2kvm? Vi ska bara ha 12kvm.
    Är det samma erbjudande på alla ikeavaruhus??
    Kanske ska strunta i städdagen på gården och åka till ikea

• Buz

Ja, det brukar vara runt 2 kvm i ett paket... jag tycker absolut ni ska strunta i städdagen. Jag uppfattade som att det var så på alla ikea varhus.

• mogreta

Fy sjutton, nu har jag varit på ikea med tre barn och utan make (han jobbar)
    Det var krig om golven, helt galet.
    På en timme tog allt slut och dom ropade upp i högtalarna att var vänlig gå inte till kassorna för det var sån kö.
    Men jag fick tag på mina kvadratmeter iallafall, så nu ska det läggas golv

TACK emmasa för tipset!!!!

• emmasa

Mogreta: Vad bra. Själv var jag där igår kväll och då fanns det mycket golv kvar. Men jag valde att inte köpa. Vi har inte riktigt bestämt oss ännu om vi ska lägga laminat eller ta fram trägolven. Vill helst ta fram trägolven men det är undergolv så det kommer at bli kallt. Är väldigt kluven så vi avvaktar. Då kanske det var mina kvadratmeter du fick tag på

• villhabebis

dom har ungefär samma pris som andra golv i den prisklassen tex bauhaus m.fl....vassa kan kanterna bli om man slår ihop brädorna för hårt...

• Milla 78

Enligt en snickare vi pratat med ska det vara bra kvalite på Ikeas laminat golv i förhållande till priset.

Svar på tråden Tundra golv från IKEA?