• Ericha

Får man ta med barnvagn till 2-åring när man flyger m Ryanair?

Ska flyga med Ryanair i juli och försöker utläsa om man får ta med barnvagn till sin 2-åring? Man får ju utan kostnad ta med till spädbarn (upp till 23 mån), men hur är det med äldre barn? Någon som nyligen flugit med dem och tagit med vagn? Man får ju ta med max 15kg väska/person, kan man omvandla detta till att ta med en vagn i stället?

• Svar på tråden Får man ta med barnvagn till 2-åring när man flyger m Ryanair?
  • LillTussen

Jag reste med Ryan Air förra februari och då hade min syster med en vagn till "stora" barn. Hon hade då med sig vagnen inne på flygplatsen och ställde sedan vagnen vid trappan in till flygplanet när vi steg på. Jag vet inte hur det räknades rent bagagemässigt dock.

• TildePetra

Vi åkte i början på januari med Ryanair med våran son som då var 2år och 2månader. Inga problem. Fick ha med oss vagnen hela vägen fram tills det var dags att gå på. La bara vagnen nedanför trappen och när vi landade låg den där så det var bara att fälla upp och köra. Superbekvämt!!!

• Ericha

Var det en "vanlig" vagn eller resevagn? Hade barnet egen väska också, eller räknades det av på bagagevikten?

• LillTussen
    Ericha skrev 2010-02-06 19:26:31 följande:
    Var det en "vanlig" vagn eller resevagn? Hade barnet egen väska också, eller räknades det av på bagagevikten?
    Jag vet inte riktigt vad som menas med resevagn, men min syster hade i alla fall INTE någon sorts paraplyvagn, om det var det du menade?
  • Ericha

Precis, en som blir pytteliten när man fäller ihop den. Vi hade tänkt ta med en "vanlig" teutonia timmy sittvagn av äldre modell.

• LillTussen
    Ericha skrev 2010-02-06 19:31:42 följande:
    Precis, en som blir pytteliten när man fäller ihop den. Vi hade tänkt ta med en "vanlig" teutonia timmy sittvagn av äldre modell.
    Vagnen som min syster hade är nog ungefär samma storlek som en timmy skulle jag tro. En vanlig vagn alltså! :)
  • TildePetra

Vi hade med oss en teutonia spirit. Alla tre hade med sig varsitt handbagage och så checkade vi in resväska.

Svar på tråden Får man ta med barnvagn till 2-åring när man flyger m Ryanair?