• Sötisa

vätskefylld äggledare mm. erfarenheter tack!!!

Jag har nu gjort ett 8:e misslyckat återförande (5 ivf och 3 fet och mina ägg har varit toppen alla gånger och jag har fått tillbaka två st 4ggr) och när jag ringde för att meddela resultatet så berättade min läkare att hon vid både äp och et hade sett att min ena äggledare var vätskefylld och svullen..Efter att ha googlat en hel natt så förstår jag att det kan vara vätska som sipprat ut i livmodern och försvårat för äggen att fästa, det blir en "giftig" miljö.En sådan äggledare ska ju operaras bort innan ivf-försök! Detta hade jag ingen aning om men att min äggledare inte hade nått passage och fylls med vätska till och från står i min journal sen vi gjorde utredningen 04. Jag tycker ju självklart att detta borde uppmärksammats tidigare eftersom jag har haft sååå många misslyckanden.

Det som talar för är att jag fått ett barn via ivf tidigare (första försöket 06). Efter allt jag läst och om det stämmer att jag haft detta med äggledaren i alla år så är hon verkligen ett mirakelbarn som kom till mot alla odds.
    Jag ska på en grundlig undersökning nu i veckan men behöver lite kött på benen för ev ersättning efter alla kostsamma försök inte minst ekonomiskt..
    Någon med erfarenhet kring ämnet????
    Sååå tacksam för svar!
  • Svar på tråden vätskefylld äggledare mm. erfarenheter tack!!!
  • Rondellen

Jag har ingen erfarenhet i ämnet. Vill bara uppmuntra dig att gå vidare med detta. Detta är en information som skulle ha delgivits dig innan, man måste ha rätt att veta vad ens odds är, särskilt med tanke på hur mkt pengar det kostar. MAn måste få göra en reell riskkalkylering!  

Önskar dig lycka till!  

Svar på tråden vätskefylld äggledare mm. erfarenheter tack!!!