• Juni78

Falukorv,kokas?

Hej,tänkte testa ge min 8 månaders lite falukorv nån dag.Hur tillreder jag den enklast o godast?Koka,hur länge i såna fall?Sen vill jag gärna ha förslag på nån god sås till

• Svar på tråden Falukorv,kokas?
  • luzorsus

koka en kort stund.....gör typ stuvad blomkål till, det är gott, koka mjölk red med mjöl och ha i blomkål eller broccoli

• Prinzess

Hur lång tid du ska koka vet jag inte. Tar det int elika lång tid som att steka ungefär? Runt 10 minuter eller så?

Som sås kan du kanske göra en vanlig vitsås och tillsätta nån krydda. Beror ju lite på vad du ska ha till.

• kinsan

Kan man ge dem korv, finns ju både socker och salt i?

• Månflickan

Jag brukar göra korvstroganoff. Då får det koka lite i creamfraiche som jag har lite tomatpuré, senap, majs, finhackad lök i och så lite kryddor efter behag.

• Stora

Det räcker att värma. Falukorv är redan kokt när man köper den...man kan ju äta den rå.

• Lynn84

Tänkte bara ge tips på en god örtkrydda som heter "franska örter" från santa Maria....kanon i köttfärsås, pannbiff och även korvstroganoff....har nu även haft den till Colins barnmat som jag börjat göra själv - fick burkmat innan- har då gjort potatismos, kokta grönsaker och kokt korv alternativt lax som han fick idag, till laxen fick han dock ris och dillstuvning....han tycker inte riktigt om mammas mat ännu.*snyft* smakar nog mer än matbrukarna...hoppas det vänder. Korv ska ju inte koka utan bara sjuda, så undra varför det heter så...borde heta en sjudad korv med bröd.. ;0) ha det bra!

• Lynn84

Tänkte bara ge tips på en god örtkrydda som heter "franska örter" från santa Maria....kanon i köttfärsås, pannbiff och även korvstroganoff....har nu även haft den till Colins barnmat som jag börjat göra själv - fick burkmat innan- har då gjort potatismos, kokta grönsaker och kokt korv alternativt lax som han fick idag, till laxen fick han dock ris och dillstuvning....han tycker inte riktigt om mammas mat ännu.*snyft* smakar nog mer än matbrukarna...hoppas det vänder. Korv ska ju inte koka utan bara sjuda, så undra varför det heter så...borde heta en sjudad korv med bröd.. ;0) ha det bra!

Svar på tråden Falukorv,kokas?