Enkelt att baka? Bara att röra ihop i en bunke
Jag söker recept på kakor som är superenkla och snabba att baka. Jag har en liten bebis och vill gärna kunna bjuda på hembakt, men bebisen ger lite tid till bakning.
Jag söker recept på kakor som är superenkla och snabba att baka. Jag har en liten bebis och vill gärna kunna bjuda på hembakt, men bebisen ger lite tid till bakning.
kladdkaka
Kladdkaka
Prova med havreklarn. Det går riktigt fort, man blandar alla ingridienserna i en kastrull och bakar av i ungen i ca 5 min. Gott är det också!
Kladdkaka ä bra, men kräver att jag har grädde hemma. Kan inte äta kladdkaka utan vispad grädde!
Superenkel och supergod: www.alltommat.se/recept/kardemummakaka-1299
Dessutom är den äggfri och går utmärkt att baka på mjölkfritt margarin och havremjölk (sen när din förädlragrupp sätter igång och halva styrkan inte äter mjölk och ägg pga bebis allergi).
alla typer av sockerkakor är mer eller mindre att röra ihop och sen grädda.
Kardemummakakan låter smskens!
Kokoskakor rör man ju bara ihop i en skål och klickar ut på plåt. Och de är mycket godare än kladdkaka :D
Knäckig äppelpaj (eller bär) Tillagning 4-5 äpplen av syrlig sort,t.ex Aroma el Gravensteiner
150g smör
2dl havregryn
2dl vetemjöl
2dl strösocker
1/2dl grädde,visp- eller mellan-
1/2dl sirap
1/2tsk bakpulver
Lägg de skalade och skivade äpplena i en ugnsfast form.Smält smöret i en kastrull och rör sedan ner övriga ingredienser.Bred blandningen över äpplena och grädda i 175° ca 25 min.
Servera pajen ljummen med vaniljglass.
Äpplena kan bytas ut mot t.ex rabarber,hallon,blåbär....
Nu har jag bakat havreflarn, shit va gott!!