• Physical

Grilla ute?!

Min dotter är 16 veckor imorgon.
    Har någon här varit ute i skogen och grillat vintertid med en sådan liten? Någon som ammar...
    Behöver isf tips på kläder o.s.v. när man ska vara ute ett tag med en liten, tänkte om man inte har vagnen med sig eller om hon inte vill ligga i vagnen utan vill vara med oss..

• Svar på tråden Grilla ute?!
  • Fyrbarnsmorsa

Det funkar hur bra som helst.Kan vara lite knöligt om man måste amma ute men har man en stor jacka så kan man ha lillan innanför eller ta med en stor filt som du kan lägga över er.Bärsele funkar alltid och den kan man dessutom ha innanför sin egen jacka.Lager för lager även för din lilla och varma tossor på fötterna.Ni kommer ha super mysigt.

• Physical
    Fyrbarnsmorsa skrev 2010-02-07 11:00:32 följande:
    Det funkar hur bra som helst.Kan vara lite knöligt om man måste amma ute men har man en stor jacka så kan man ha lillan innanför eller ta med en stor filt som du kan lägga över er.Bärsele funkar alltid och den kan man dessutom ha innanför sin egen jacka.Lager för lager även för din lilla och varma tossor på fötterna.Ni kommer ha super mysigt.
    Jag är ju så kinkig med om det skulle blåsa lite och det  blåser i hennes ansikte, inte rök nu men vind och så.. har ju hört att barn inte ska ligga i drag... och OM det skulle fara rök på henne, hur farligt är det? :/ man är ju nojigare än jag vet inte vad!
  • fiisan

Vi var ute på sjön några timmar med bilkörning och grillning när våran son var några veckor yngre, vi bor inte så långt ifrån sjön. Alvin sov i vagnen hela tiden och när det var dags för mat åkte vi hem igen! Det var super mysigt! Han låg i sin vagn med åkpåse i fleece och en overall på, han var precis lagom varm när vi tog upp honom hemma. Hoppas ni får en fin dag!

• Physical
    fiisan skrev 2010-02-07 11:07:12 följande:
    Vi var ute på sjön några timmar med bilkörning och grillning när våran son var några veckor yngre, vi bor inte så långt ifrån sjön. Alvin sov i vagnen hela tiden och när det var dags för mat åkte vi hem igen! Det var super mysigt! Han låg i sin vagn med åkpåse i fleece och en overall på, han var precis lagom varm när vi tog upp honom hemma. Hoppas ni får en fin dag!
    Vi kommer nog inte ha vagnen med oss, det är det som är grejen... och om vi skulle det och hon vaknar och inte vill ligga där...
    "Jag är ju så kinkig med om det skulle blåsa lite och det  blåser i hennes ansikte, inte rök nu men vind och så.. har ju hört att barn inte ska ligga i drag... och OM det skulle fara rök på henne, hur farligt är det? :/ man är ju nojigare än jag vet inte vad!" {#lang_emotions_embarassed}
  • Fyrbarnsmorsa

Blåser det mycket så kan du bara vända så hon inte får blåsten rakt i ansiktet.Lite blåst är inte farligt och inte lite röklukt heller.När man grillar så är det ju inte farlig rök även om den luktar illa så lite spelar ingen roll.Sen är det skillnad på drag som blir inne och att vara ute i vinden.Det kommer bli super och hon kommer säkert sova väldigt gott.

• Julia85

Vi var ute då sonen var några månader gammal. Det var så mycket snö och inte skottat (gick genom en hage) på väg till pulkabacken. Så vagn var inte ens att tänka på. Jag tog med en helt plan pulka och la åkpåsen där i + en filt under så det blev mjukare, la även en filt på åkpåsen för extra värme. Där låg han och sov i ca 2 ½ timma medans vi grillade och åkte pulka.
    När vi sen gick tillbaka till bilen så nästan kokade han. Alltså förs han inte ett dugg.

Svar på tråden Grilla ute?!