träpersienner/rullgardiner
jag har för några dagar sen startat en tråd om frostad plast till fönster... här kommer nästa tråd... *L*
vi komemr som sagt var flytta i slutet av mars och i det nya radhuset (hyres) finns inga persienner alls (det fanns det i den vi bor i nu, men det är inte standard).
vi vill sätta upp träpersienner i vardagsrum och kök (ev i hallen med) och det har ikea som ser rätt ok ut.
dock vill vi ev ha rullgardiner i sovrummen uppe. problemet är att de är ganska små (fönstren alltså). ikea har såna som är 60cm breda och det kan nog passa. men de är alltid så himla långa. tänker att det blir väldigt klumpigt upptill när de är upprullade (likadant med persienner som är långa). fönstren tror jag nämligen bara är 60x60 (två i varje sovrum).
har kollat rusta och jysk med, men hittar inget... helst skulle jag vilja ha bruna till ena sovrummet och svarta till dett andra.
några tips på var man kan hitta snygga och billiga träpersienner och rullgardiner?
allra snyggast vore kanske att ha persiennerna inne i fönstren som vi har nu (och ha så överallt), men det skulle bli för dyrt att få det insatt och eftersom det är en hyresrätt är det inte särskilt lätt att få igen nåt sen för det.