• jonnis80

hjälp med att måla ABC klossar!!!

Jag har köpt 3 klossar i 3 olika storlekar på panduro i trä och tänkte måla dom.
    Finns det nån som har köpt och målat sånna som jag kan få lite inspiration ifrån...vet inte riktigt vilka färger jag ska använda till min dotters rum! (tänkte ha dom som prydnad på en hylla)
    Ska jag ha helvita klossar me färgade bokstäver.....aaaaaaa är helt fast å behöver lite tips!!

Tack tack

• Svar på tråden hjälp med att måla ABC klossar!!!
  • lalasmama

har du någon länk till klossarna?
    har du shabloner eller ska du måla bokstäverna på fri hand?
    du kanske kan måla dem i ljusa pastellfärger & bokstäverna i svart?

♥ familjen = kärlek ♥
  • jonnis80

Jag vill absolut ha dem i härliga pastellfärger!!!
    Jag vet att när jag va liten lekte jag med My little pony och mi lilla babyhäst jag hade hade just sånna klossar men jag kommer inte ihåg hur dom va målade!!
    Ja du förstår säkert hur jag menar när du ser hur dom ser ut!!

Vill gärna ha många förslag!!

• lalasmama

okej, ja jag hittade dem fina!
    hm.. men måla dem i pastellfärger å sen själva kanten å bokstaven i en annan matchande/mörkare färg kanske?

♥ familjen = kärlek ♥
  • Mimmi86
    jonnis80 skrev 2010-02-07 17:12:26 följande:
    Jag vill absolut ha dem i härliga pastellfärger!!!Jag vet att när jag va liten lekte jag med My little pony och mi lilla babyhäst jag hade hade just sånna klossar men jag kommer inte ihåg hur dom va målade!!Ja du förstår säkert hur jag menar när du ser hur dom ser ut!!Vill gärna ha många förslag!!
    I my little pony filmen var inte dem klossarna i pastell färgerna lila, mintgrön, rosa? Alltså färg på bokstaven samt "ramen" Men bakgrunden i någon annan färg? Troligtvis vit?
Svar på tråden hjälp med att måla ABC klossar!!!