• Pallas

FL inte kompatibelt med Google Chrome?

Min dator klarar inte av Familjeliv i Chrome. I Firefox går det bra. Facebook vill inte funka i Firefox, men funkar bra i Chrome. Jag får hjärnblödning!

• Svar på tråden FL inte kompatibelt med Google Chrome?
  • Achillea

Snälla få inte hjänblödning nu
    Är inte alls kunnig på dessa olika webbläsare, men du kanske borde skicka iväg ett mail till supporten så får de kolla med teknikerna :)
    mvh achillea

Kolla min Fl blogg för mer info om Plusverktygen
  • Dex

FL är rena katastrofen i chrome... och det beror på chrome!! 

klantiga utvecklare snarare...
  • Dex

hmmm.... det blev lite fel här ovanför... det beror inte alls på chrome, det beror till 100% på FL....

• Danitra

För mig funkar det till och från. För en vecka sedan fick FL Chrome att krascha hela tiden men nu funkar det rätt bra.

• Pallas

Jag kan ju surfa på FL med Chrome, men det är så seeeeeeeeeeeeeeeeeeegt! Fördröjning på scrollen och lite taskiga laddningstider (ok, det är ganska snabbt, men för mig är det en eeeeeeeeeeevighet, ni andra som är bortskämda med sånt fattar säkert).

• Brunnsbo

Hade jätteproblem i förra veckan med chrome också men nu verkar det bättre.

Men det är bara måndag morgon...
    Annars älskar man ju Chrome och FL!
  • Dex

Helt otroligt, jag har inte varit inne på FL sen jag skrev i den här tråden. Råkade hamna här igår och det är fortfarande lika segt i chrome....

Vakna lite nu FL 

• Bellis perennis
    Dex skrev 2010-06-13 07:51:17 följande:
    Helt otroligt, jag har inte varit inne på FL sen jag skrev i den här tråden. Råkade hamna här igår och det är fortfarande lika segt i chrome....

Vakna lite nu FL 
    Prövade faktiskt att köra chrome på fl men här är det raka motsattsen. Går hypersnabbt, till och med snabbare än firefox.
    Konstigt att det är så olika, för oavsett vilken webbläsare man kör så torde de ju vara lika snabbt tycker man.
    Vi vill ha dina synpunkter! www.familjeliv.se/Start/1.832024
  • Forumvärd
    Dex skrev 2010-06-13 07:51:17 följande:

Vakna lite nu FL 
    Det är inte ett generellt problem att FL inte fungerar med Chrome men tydligen verkar det som om det krånglar för några.

Vad exakt är det som segar och krånglar?
    Är det när du skriver, galleriet,  eller vid andra tillfällen?
    Vi vill ha dina synpunkter! www.familjeliv.se/Start/1.832024
  • Dex

Klicka på en tråd, byta sida i en tråd... tar en evighet att ladda... jämför själv med firefox

• Dex

Något har hänt sedan mitt förra inlägg!! Det går snabbare nu, riktigt bra faktiskt..

Vore intressant att veta vad ni gjort...

• Dex

Sedan jag skrev mitt förra inlägg i den här tråden har jag ändrat uppfattning.. fl fungerar i stort sett inte alls varken med firefox eller chrome och nu när jag testat med internet explorer ett par dagar förstår jag varför. givetvis är det ju för att i ie går det inte att stoppa reklamen.. eftersom fl är en komersiell sajt går det ju inte att göra något som skrämmer bort annonsörer. varför då optimera sidan för annat än ie?? jag gissar tvärtom att man försöker göra fl så långsam som möjligt med dom fria webläsarna just därför.

vore intressant att få en kommenar till detta från ägarna

• Pallas

Jag dumpade Crome tidigare i veckan *snyft* (gillade många features i den) och övergick till Firefox. Nu går det snabbt som attan.

I Chrome hade jag samma problem som Dex, plus problem med laddning av stylesheets titt som tätt. Har inte provat spärra reklamen i FF än, det är nästa projekt.

• kodarn

Hej,

Vi försöker inte slöa ner sidan i FF eller Chrome Foliehatt av.

Skulle nog ganska säkert kunna säga att sidan laddar snabbare i Chrome och Firefox än i IE (åtminstone IE7-8).

// Jens
    Webbutvecklare

Svar på tråden FL inte kompatibelt med Google Chrome?