Hemorojd!
Jag har detta och har haft länge, fast de kommer och går.
Jag märker det när jag går på toa och det gör väldigt ont, dock gör det inte alltid jätteont men man känner det. Plus att det kommer blod på pappret, och kollar man "ner" kan jag se att lite av det sista är lite blod på. Ursäkta de äckliga detaljerna nu. Har jag en yttre känner jag den också när jag torkar mig.
Men hur upplever ni svedan/klådan/kliandet? Har märkt nu senast när jag fick en att sätter jag mig ner på huk så liksom pulserar den och det kittlar lite. Svider efter jag varit på toa. Men när det kittlar vilket jag inte upplevt tidigare funderade jag på mask. Har dock inte sett några, och det kliar/kittlar inte enormt alltså. Vaknade inatt och gick upp för att kissa, märkte när jag låg i sängen att det kittlade något. Kanske "kände efter" mycket också.
Märker ni vid hemorrojder att det kan kittla till lite, klia något ibland osv? Har kollat när jag varit på toa, och har som sagt inte sett några maskar. Men hur noga kollar man, ser man dom direkt om dom finns eller måste man ta fram lupp för att kunna se?